Via K8T900 Reference

Diverse d.  27. september. 2006, skrevet af Woodgnome
Vist: 3969 gange.

Woodgnome
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2006 12:40:58
Svar/Indlæg:
1888/560
Via er stadig med på AMD chipsæt markedet, men har de ligeså godt greb i det, som de havde før NVIDIA og ATi blandede sig?

Link til litteratur: http://www.overclocking.dk/lit...
Emerpus
 
Superbruger
Tilføjet:
30-09-2006 11:06:52
Svar/Indlæg:
626/20
Dette kunne meget vel blive mit næste chipset, da jeg vægter lavt strømforbrug og god onboard audio højt. Ydelsen er der jo heller ikke noget galt med, og lur mig om ikke OC/tweaking-muligheder i BIOS bliver lidt bedre på de kort fabrikanterne sætter i produktion. Gbit LAN er en lille mangel, men jeg har personligt ikke så meget at bruge det til alligevel. Hellere marginalt ringere features end et svedende og energifrådsende chipset som dem nVidia spytter ud - men sådan prioriterer vi jo forskelligt. Go VIA... :)



Woodgnome
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2006 13:00:06
Svar/Indlæg:
1888/560
#1 har du været i stand til at finde et bundkort, som rent faktisk bruger chipsættet? Ellers kunne det jo godt blive lidt svært at få fat i ;).



Klavs
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2006 17:56:01
Svar/Indlæg:
437/341
#1

Jeg kan sagtens følge dig et godt stykke ad vejen. Også deres DriveStation er rigtig fed ud fra hvad jeg har set (en del live demonstrationer, men desværre har jeg aldrig selv haft det i praksis). Jeg savner bare Gbit LAN og så måske WLAN direkte i chipsettet. Jeg håber at VIA tør gå sine egne veje (som man har gjort det med audio og DriveStation) på endnu flere områder. :)