Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2006 22:26:52
Svar/Indlæg:
1771/62
Hej forum.
Er lidt i tvivl omkring en lille historie:) Her er den så i kort form:
Jeg har solgt en brugt pc på dba for ca. 3 uger siden og har efterfølgende fået lidt problemer med køberen.
Jeg solgte en celeron 2 ghz med 256 ram osv for 750 kr på dba. Jeg havde selv brugt computeren i nogle måneder og den har virket fint. Der sad et gammelt geforce 2 i som larmede, pga blæseren gik på rammen omkring.
Jeg solgte computeren uden windows licens. I min annonce stod der intet om at de fulgte windows med eller der ikke gjorde. Jeg havde heller ikke skrevet gfx'et larmede.
Køberen ringede efter en uge ca, og sagde den ikke kunne starte. Jeg forklarede at det self. var fordi der ikke var windows på og at han bare skulle installere noget styresystem, så ville den virke.
Så her tidligere i dag ringer han igen og brokker sig vildt over computeren larmer og den ikke virker. Jeg forklarer igen at det er fordi der ikke er windows med. Han siger at han gik ud fra at det var med, og jeg siger, at det kan han ikke, da der ikke stod det medfulgte.
Han begynder så på at han vil have jeg skal tage computeren tilbage, men det vil jeg ikke self.
Jeg forklarer ham, at han kan hente linux styresystem og computeren så vil virke gratis, og at han bare kan fjerne gfx'et og bruge det onboard.
Personen forlanger også jeg giver ham en kopi af windows, hvilket jeg siger jeg godt kan, han skal self. bare selv have en licens.
Jeg siger til ham at jeg ikke skal tage den tilbage i følge købeloven, og han siger jeg skal, for den kender han vildt godt åbenbart ligepludselig.
Under hele samtalen lyder han meget truende og jeg synes det er meget ubehageligt at jeg skal sidde og forklare alt muligt som han selv burde vide.
Har jeg ikke ret i at han ikke har ret til en skid når han køber en brugt pc?
Er der nogle gode råd til havd jeg skal gøre/ sige til ham hvis han nu ringer igen?
Hilsen Ingdam