Asus P5B store Problemer

Bundkort / CPU d.  27. september. 2006, skrevet af MonK
Vist: 593 gange.

MonK
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2006 23:24:52
Svar/Indlæg:
285/20
Har lidt problemmer med det her mobo og håber der er nogen der nogen råd..

Har lige samlet systemet som består af:

P5B Deluxe
E6600
2 gb Gskill PC8000
X1800XL 256 mb
2 diske i raid
600 w OCZ psu

Det startede faktisk allerede den første gang jeg tænte for det hvor der ikke kom noget skærm billed..
Tænkte dog ikke så meget over det efter at have startet et par gange kom der liv i den og fik installeret windåsen..
Næste dag da jeg kom fra arbejde ville jeg installere de sidste ting inden der skulle clockes.. Men nej igen ingen poste efter flere gange at slukke tænde og resete mobo kom der gang i den..
Opdaterede bios til den nyste (0716) da det måske kunne være det der skulle til men nej..

Prøvede så med en anden bios igen (0614) det hjalp heller ikke en fis skulle stadig tænde og slukke maskinen 20-30 gange før der kom liv i dyret..x(

Efter at have rodet med alt der kan rodes med i bios og stille alle volt op på de forskellige ting troede jeg efterhånden at det var moboet der var defekt ( kan det stadig være)

Prøvede så bare at lade den stå og køre.. kunne så høre at den kom ind i windows.. Nå det var så nok mit grafikkort der ikke ville lege med og prøvede så mit reserve kort GF6200.. der starter den op altid..

Smed så mit X1800XL i Min HTPC der starter den også findt op ingen problemmer der..

Det skal også siges da jeg installerede driverne med den første bios blev der restartet en del gange og der var alt ok og det var med mit X1800XL. Men efter en anden bios skal der slukkes 20 gange før der kommer skærmbillede på..

Er der nogen der har nogen gode råd hvad der kunne være galt??

Kunne selv forestille mig at moboet ikke kan li det grafikkort
Eller det er et problem med de nye bioser

Takker på forhånd for hjælpen vil rode videre med det og vis der er nogen fra nyborg (fyn) der ligger inde med et stort grafikkort man kunne låne et par timer ville det være super så kunne man jo se om det måske var det..


_-Q-_
 
Overclocker
Tilføjet:
27-09-2006 23:39:38
Svar/Indlæg:
171/9
Gennemgå BIOS igen, punkt for punkt.
Stik fingeren i jorden, og brug en halv time på det.
Lad være med at OC noget som helst. Heller ikke overspænding.
Ved godt du sikkert har gjort det 100 gange, men det er garantert der fejlen er.



_-Q-_
 
Overclocker
Tilføjet:
27-09-2006 23:43:18
Svar/Indlæg:
171/9
P.S. Tag HD's fra, indtil du har sikker boot hver gang.



MonK
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2006 23:50:36
Svar/Indlæg:
285/20
Har rodet med det nu i små 7 timer har haft alt fra der kunne komme fra har stillet på det meste der kunne have noget at gøre med det i bios. har prøvet kun med en ram klods i vær dimm gjort med begge to bare underligt at når jeg lader den køre går den i windows med det samme men skærmen er død og blæseren på grafikkortet kører med fulde omdrejninger helle tiden..

Den plejer at falde kraftigt i støj mens den går ind i windows og under boot dertil men det sker ikke..

Har ikke haft den clocket på nogen måder indtil videre har kun hævet de forskellige vcore for at se om den i auto lavede lort i det og giver nogen af tingene for lidt volt.



_-Q-_
 
Overclocker
Tilføjet:
28-09-2006 00:01:13
Svar/Indlæg:
171/9
Jeg har selv lige prøvet at have en bios som ikke understøttede CPU'en. Der opførte PC'en sig næsten lige som din.
Det gik næsten over da jeg flashede til seneste BIOS.

Jeg føler med dig, for det kan være noget rigtig p..

:i Kan PSU give strøm nok.



MonK
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2006 00:31:11
Svar/Indlæg:
285/20
Ja psu kan godt give strøm nok vil jeg mene..

En lille update hvad jeg har prøvet indtil videre

Haft alt fra som kunne undværes

Har prøvet de tre nyeste bios problemmet bliver være for jo nyere biosen bliver.

Har flashet tilbage til den bios moboet kom med(0507) her er problemmet ikke så slemt med jeg skal tænde og slukke helle tiden. første gang jeg tænder kommer der ikke noget skærm billede men trykker 1-2 gange reset ind så kommer det... Men men her kommer der underlige streger over skærmen under boot og nogen gange siger skærmen at at dvi signalet ikke kan vises når den står og loader windows. Men viser findt når men er på vej ind i windows.. I windows er der heller ikke nogen problemmer.

Er efterhånden næsten sikker på at det er grafikkortet eller det er moboet der fejler noget heller mest til mobo da grafikkortet kører findt i min Htpc

Men må hellere lige få lavet en anden tråd.. hvor jeg leder efter en med samme mobo på fyn hvor jeg måske kunne få testet det helle i hans maskine



sko
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2006 08:48:05
Svar/Indlæg:
1954/464
har engang haft lidt samme problem...

der var det et Abit AV8 som overhovedet ikke kunne med Antec strømforsyninger...

det resulterede i at den kørte fint, men hvis jeg slukkede den, så skulle jeg clear cmos hver gang....

hvis jeg genstartede var der ingen problemer, men hvis jeg lukke den end i windows, så ville den slet ingenting..

ved ikke om det hjælper, men har du prøvet at skifte psu..?



MonK
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2006 17:28:18
Svar/Indlæg:
285/20
det prøver jeg lige når jeg får tid til det



MonK
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2006 18:08:31
Svar/Indlæg:
285/20
så har jeg fået prøvet en anden psu problemmet er der stadig...

synes jeg er efterhånden er lidt på bar bund hvad det problem angår




Basco
 
Overclocker
Tilføjet:
29-09-2006 21:50:02
Svar/Indlæg:
55/6
ok, jeg er slet ingen ekspert i det her, men jeg har dog prøvet noget lignende med Asus' a7n8 - Det var simpelthen et ram-problem. Går ud fra at de ram du smider i, er 100% kompatible?
Synes der kommer noget op ang. dit board og ram problemer, Søgte bare på: asus P5B Deluxe boot problem



#10
MonK
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2006 21:56:24
Svar/Indlæg:
285/20
En lille update hvad jeg har fundet ud af indtil videre

Problemmet er at skærmen ikke tænder med mit ATI kort i maskinen men vil gerne med mit gforce 6200.
Det vil gerne tænde skærmen når det er koldt men ikke efter en genstart af maskinen.

Det problem er der ikke med Gforce kortet så nu er det så kun et spørsmål om moboet ikke kan li mit ATI eller at det ikke kan få det igang af en anden årsag.

Vil meget gerne låne et stort Grafikkort af en herinde vis der skulle være en venlig sjæl på fyn.. Jeg har bil og kan komme og hente personen og grafikkortet vis det skulle være.



Roedkjaer
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2006 22:00:32
Svar/Indlæg:
265/52
Hvad er det for et ATI kort du forsøger med?



#12
MonK
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2006 22:01:36
Svar/Indlæg:
285/20
X1800XL fra saphire




Roedkjaer
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2006 22:16:04
Svar/Indlæg:
265/52
Hmm, burde jo ikke skabe nogle problemer....

Har selv det mobo og kører med et 7600gt... Havde lidt problemer med at engang imellem når jeg genstartede så startede compen sq ikke op igen.... Opdaterede til nyeste bios og det løste umiddelbart problemet..... MEn siden du nu har forsøgt at alle bios muligheder, kan det jo ligesom ikke være problemet...

Vil også råde dig til at forsøge med nogle andre grafikkort......

Bor desværre i Nordjylland.... Ellers ville jeg gerne hjælpe dig....

Har du probs med andre gfx, må det jo være mobo der er problemet.....



#14
doit
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2006 23:38:48
Svar/Indlæg:
998/134
kunne være du bruge et andet 6pol stik ,til grafikkortet kunne godt tyde på det det var galt med, med alle de opstarter, når det kører fint fint i andre pcer



#15
MonK
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2006 00:00:56
Svar/Indlæg:
285/20
#14 har jo prøvet en anden psu så det er ikke det der er galt



#16
MonK
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2006 00:12:52
Svar/Indlæg:
285/20
De eneste ting jeg ikke har kunne kontrollere er

Ram
mobo
cpu

de eneste ting der volder problemmer er det ATI kort i det Mobo så det er enten i Grafikkortet eller moboet fejlen er at finde

men når skærmen så tænder funker det super og har også fået clocket den lidt til 3350 Mhz ved 1,4 volt bare sådan hurtigt.



#17
doit
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2006 02:08:00
Svar/Indlæg:
998/134
tror det er noget i bios på kortet ati 1800xl eller nogle strømregulator som ,p5b ikke kan klare .da dit nvidia 6200 klarer det fint ,det køre bare ikke sammen .hvem har lavet kortet. mærke



#18
doit
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2006 02:33:25
Svar/Indlæg:
998/134
der er bios opdatering den hedder 3.09 på sapphire side under driverdownloads
for sapphire 1800xl brug winflash



#19
doit
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2006 03:12:14
Svar/Indlæg:
998/134
sorry det var kun flashprogrammer :r



#20
MonK
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2006 15:11:43
Svar/Indlæg:
285/20
Så nu ser det ud til at funke som det skal..

For at der skulle ske noget smuttede jeg til odense for at købe et nyt mobo så det kunne udelukkes.. Og det ser ud til at det har været moboet der har været noget galt med.

mine tems er også faldet med 15 grader i forhold til det gamle mobo fra 45 til 30 i idle så der har været et eller andet der ikke har funket helt efter hensigten på det mobo..