#0 Det 3A TEC element kan ikke klare din (forhenværende min :e) CPU, da et 3A TEC element kan køle MAX 45W (P (W) = U (V) * I (A) --> P = 15V * 3A = 45W), og det er ved 15V på peltier elementet.
Din Tower 112 køler vil godt kunne køle den, men som tidligere nævnt, vil du ikke få noget ud af det, faktisk vil du få ringere temperatur ud af det, samtidigt med at du bruge mere power.
Du vil nok godt kunnek køle et 226W TEC element med din CPU køler, men "problemet" med TEC er, at for at du kan få en meget kold, kold side, så skal du også køle den varme side mest muligt, og dette kommer til at blive et problem med din luftkøler (selvom den kan køle en masse), når den skal til at fjerne over 300W.
Jeg kan huske en artikel jeg læste engang, hvor de ville smide et 432W TEC element på CPU, og her smed de en triple plus en single 120mm radi på, for at være sikker på, at der var køling nok af vandet, og der ud over, så skal du jo også have et high performance vandkølingshovede, for at kunne fjerne så meget varme, fra så lille et areal, og det er ikke just nemt at finde.
Dernæst kommer strømforsynings aspektet. Du skal have fat i en sepperat PSU til at trække så stort et TEC element, og der er ikke ret mange PSU'er der kan levere så meget power på +12V, uden at de også skal have en ret kraftig belastning af +5V railet, og så skal du til at have fat i en sepperat +12V strømforsyning, der kan levere 250-300W (til 226W element), eller 450-500W (til 432W element), og de er ikke just billige.
Så mit råd til dig er, lige som de andre, at hold dig fra TEC kølingen, og "nøjes" med almindelig vandkøling eller hvis du vil over i ekstremerne, køb kompressor.