Overclocker
Tilføjet:
28-09-2006 12:53:23
Svar/Indlæg:
4/2
Hey drenge!
Nu sidder jeg lige har og forsøger at køle mig selv ned, efter at havde læste en mail der gav mig et mindre raserianfald.
Historien startede da jeg den 18 august. modtog min nye fladskærm, en Samsung 940BF. Jeg opdager hurtigt at der var et par små fejl ved den, men den værste er at det er et lidt mørkt område midt på skærmen, som er skide træls at se på en hvid baggrund.
d. 21 august (mandag) sender jeg derefter skærmen tilbage til Getmore.dk hvor jeg har købt den, mht. reparation. Den 24 august får jeg en mail fra getmore.dk om at den er sendt til Infocare.dk til reparation, og at den skulle være færdig den 9. Ydermere får jeg et login til Infocare.dk så jeg kan se skærmens status.
Via dette login kan jeg se den forventede dato til at skærmen skal være færdig bliver udsat flere gange, og står som det er lige nu til den. 03/10/06.
Da jeg så åbner mail i her for lidt sider får jeg denne mail fra getmore.dk
[quote]Hej Mads,
Vi har modtaget et tilbud fra Infocare, som vi har vedlagt til dig.
Du bedes venligst læse den igennem. Alle priser er eksl. moms.
MURA fejl er den type fejl, der gøres sig gældende hvis skærmen er været udsat for et hårdt tryk. Dette gør at den bliver repareret udenfor garantien.
Vi ønsker at du skal tage stilling til om den skal repareres eller ikke.
Udgiften vil desværre være pålagt dig.
Vi ser frem til dit snarlige svar.
Venlig hilsen / Best regards
Getmore A/S - RMA afdelingen / RMA department
[/quote]
Regningen lyder på 3350,94 kr !!!! (skærmen koster ca 2300 fra ny)
Jeg kan ikke se i deres betingelser at en såkaldt "MURA fejl" frigøre dem fra deres ansvar til reparere vare som det har solgt med fejl. Det eneste jeg kan forbinder det med i deres betingelser er:
[quote]Det er dog en forudsætning at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige
brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. [/quote]
Altså mener de det er min skyld lortet er i stykker...
Mit spørgsmål er så: Hvilke rettigheder har jeg i dette situation? Hvis jeg kan vil jeg bare gerne havde min penge tilbage. Og kan det betale sig at bringe Forbrugerklagenævnet ind i sagen?
P.s. og bare et lille tip:
[size=24][color=red]Handel ALDRIG ved Getmore.DK[/color][/size]