OMG hvor kender Fona og Merlins medarbejder d

Diverse d.  28. september. 2006, skrevet af Kirsby
Vist: 396 gange.

Kirsby
 
Superbruger
Tilføjet:
28-09-2006 21:04:16
Svar/Indlæg:
1214/62
Argh, går fuldstændig amok, var lige et smut forbi Fona i Lyngby i dag, jeg ventede på nogen, ville bare ind og snuse lidt. Jeg jeg så overhørte en samtale en medarbejder havde med en kunde.
Medarbejderen kunne bl.a. fortælle hvor stor en glæde han havde haft ved at skrifte fra 2gb DDR1 till 1GB DDR2. Han fortalte at nu kørte det hele meget bedre og hvis han købt 1GB DDR2 mere, ville det svare til 4GB DDR1. x( Var ved at brække mig. Da jeg så afbrød og sagde at det var det rene løgn, sagde han så. "Er det dig eller mig der er eksperten her?" Så svarede jeg. " Det må så umidelbart være mig, da jeg ved at det du lige har sagt til kunden er løgn." Derefter gik kunden, og jeg listede stille og roligt ud af butikken mens medarbejderen kikkede den anden vej.
Gad ikke at diskutere med ham!

Men de må fandme tage sig sammen!!!

Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
28-09-2006 21:10:03
Svar/Indlæg:
14079/622
Hehe...

..NoooNiiig ?? :e:P;)

Desværre forholder det sig sådan, at mange ekspedienter sådan nogle steder, er halv-retarderede og ikke ved noget om hardware.. men jeg synes det var godt du greb ind :)



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2006 21:22:27
Svar/Indlæg:
2353/24
Jeg har ikke noget imod at ekspedienter fyre en salgstale af, bare de holder sig til sandheden, og hvis de ikke ved noget om varen skal de sige "det ved jeg desværre ikke noget om, men nu finder jeg en som ved det", og den person som ekspedienten får fat i, så også er ekspert på området.

Jeg har det sådan at en ekspedient skal vide lidt om det hele (svarere til at jeg også ved hvordan man skifter ledning eller kul på en vinkelsliber, selvom jeg er smed), men stadigvæk ikke være bleg for at spørge een som ved noget om emnet - for hellere vente 2 minutter længere, end få stukket en stor løgn op i fjæset.

#0
jeg går ud fra at du ikke handler i den butik fremover...



OEA
 
Superbruger
Tilføjet:
28-09-2006 22:08:54
Svar/Indlæg:
1711/30
#0 Sådan noget er trist x( , men det kan kun gavne "vores" side da flere og flere sikkert finder ud af de kan spørge om råds her hos en masse "eksperter"



Beaviz
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2006 22:29:26
Svar/Indlæg:
3214/18
#1 Han ville da have bildt ham ind, at 256MB RD-RAM er ligeså godt som 2GB DDR2. ;) :p :e



Kirsby
 
Superbruger
Tilføjet:
28-09-2006 22:30:17
Svar/Indlæg:
1214/62
Jeg selv er en slags ekspedient, arbejder som "kassedame" i brugsen, og når jeg ikke kan svare går jeg da selvfølgelig til en som kan ved bedre, og hvis han/hun ikke ved det, må jeg kontakte en helt 3. Sådan er det bare, slut prut. men at går i gang med at forklare om en vare som man ikke er sikker på er MEGET dumt.



foo
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2006 07:49:26
Svar/Indlæg:
1685/240
HiFi-klubben skriver det faktsk så fantastisk smukt i deres 2007 katalog, i hvad man nok bedst kan kalde en leder...

Prøv og kig her: http://www.zmag.dk/showmag.php...
bladr frem til side 4 ("Vi ved intet om vaskemaskiner, og det er vi stolte af" hedder artiklen)...

Det er godt nok omkring HiFi, men det kan overføres direkte til hvilket som helst andet, og især merlin/fona når det kommer til IT udstyr...

Jeg syntes ihvertfald det er tæt på at være den bedste måde at sige det på som jeg er stødt ind i...

men for at vende lidt tilbage, så er det som #0 skriver, lige nøjagtig grunden til jeg aldrig råder nogen til at købe IT i butikker som merlin/fona, man får måke et produkt man bliver glad for, men så snart man skal have noget service, så knækker filmen oftest, da de ikke aner hvad det re de har gang i...

MvH



mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2006 10:20:41
Svar/Indlæg:
4221/223
Det eneste de sælgere ved er hvad de enten selv har erfaret eller hvad de har læst om varen. De ved somregl ikke en skid om produktet(erne) i sig selv. Og dem der gør er få.

Jeg var ud for en mand en gang spurgte en i merlin om drivere til sit gfx, det eneste bud sælgeren havde var at manden skulle købe et nyt kort, hvorefter jeg prøvede at forklare ham hvilke sider han skulle gå ind på for at købe noget bedre, og hvor han kunne finde drivere til kortet. Han var en mand i 50+ så det var nok ikke så megen hjælp alligevel :e

#6 ja det er jeg også ud for



Goaguy
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2006 10:53:06
Svar/Indlæg:
3410/199
Jeg gik en gang ind i Fona med en ven, for at stille ekspedienterne lidt på prøve. Vi spurgte til en pc, om hvor mange ledige PCI-slots der var i bundkortet. Så gik han om på bagsiden af kabinettet, og talte hvor mange af de der jernplots man kunne tage af :P Ikke just den rigtige måde at gøre det på :00

En anden gang spurgte jeg til en computer, hvor der stod at det var en "Sempron cpu XXXX+", om, hvorvidt det var socket A eller 754. Først prøvede han at fyre en lang udenomstale af, hvor det eneste der kom frem var, at han ikke viste en skid om det. Efter 10 min. tid, fik han fat i en "stor kanon" i forretningen, som kunne sige at det "højst sandsynligt" var en socket A pga. prisen. God service ;)



Eskimow
 
Overclocker
Tilføjet:
29-09-2006 11:29:46
Svar/Indlæg:
431/38
dumme slag til ham x(



Boomer
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2006 11:51:05
Svar/Indlæg:
906/100
Alle ekspedienter i Merlin og Fona er pc mongoler ! !



BlAzKoWiCz
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2006 12:49:33
Svar/Indlæg:
2732/41
10#

Ja fordi En ansat laver et par fejl betyder det at samtlige Fona og Merlin ansatte i hele verden er pc noobs ;)



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
29-09-2006 13:47:47
Svar/Indlæg:
14079/622
Generalisering er en grim ting.. hehe ;)



bloodoak
 
Overclocker
Tilføjet:
29-09-2006 15:38:47
Svar/Indlæg:
22/10
#12

Det kan da god være men vi får det jo så meget bedre af det :e

Med hensyn til det med viden omkring produkterne så kan jeg kun komme med en eneste kommentar og det er faktisk et citat fra noget der er sket for mig i forbindelse af en lille test jeg lavede af servicen i butikken (Fona).

Spg: Vil du anbefale den her computer til mine behov?

(Til lige at få gang i en samtale. Det var jo en test af viden. Det skal også lige siges at jeg har fortalt ham hvad den skal bruges til)

Svar: Ja det er et glimrende valg

Spg: Hvad kan den?

(Der var ikke lige nogen seddel hvor de forskellige specs stod)

Svar: Den kan skam mange ting. Gå på internettet, spille spil, spillemmuski.....osv.

(Ikke lige det svar jeg havede regnet med men det kunne jo være jeg var lidt for upræcis)

Spg: Hvad indeholder maskinen rent teknisk

Svar: Det ved jeg ikke men jeg kan da lige prøve at finde ud af det.

(Det er så her man tænker hvordan ved du så om den opfylder mine behov?)

Hvad kan jeg sige? Salg frem for alt.



MJENSEN
 
Superbruger
Tilføjet:
29-09-2006 17:03:20
Svar/Indlæg:
1233/50
11# undtagen nn selvfølgelig



MJENSEN
 
Superbruger
Tilføjet:
29-09-2006 18:55:31
Svar/Indlæg:
1233/50
jeg kan vel selv fortælle om mine både gode OG dårlige oplevelser med merlin...

som i ikke ved har jeg handlet meget i merlin og der har jeg DOG kun haft gode oplevelser...

jeg købte engang et woofer sæt som jeg troede der var defekt og hvad gør man så jo man går sku ned med det og klager sin nød... så det gjorde jeg selvfølgelig hvor at jeg så derefter fik et helt nyt sæt som der så havde den samme fejl... og så skiftede jeg sku taktik og skiftede lydkortet og satte stikkene ordentligt i og så har der ikke været noget siden...

dårlige oplevelser

ingen :e :e :e