hjælp til flytbar harddisk

Diverse d.  29. september. 2006, skrevet af LindeH
Vist: 230 gange.

LindeH

Overclocker
Tilføjet:
29-09-2006 11:59:50
Svar/Indlæg:
3/1
Skulle reinstallere windows og kom til at sætte min bærbar harddisk til. Da jeg så skulle slette partitioner og lave dem igen, så kom jeg til at slette min bærbar harddisk som partition. Da jeg opdagede det, så var det allerede for sent. Jeg kunne ikke komme ind på den igen. Jeg tænkte, at hvis jeg nu lavede den til en partition igen, ville det måske løse problemet, men nu kan jeg ikke komme ind på den, uden at skulle formatere den. Jeg har nogle vigtige ting på den, især mine skoleopgaver, nogen der kan hjælpe mig med at rede dem?

den uheldige Linde :x

_-Q-_

Overclocker
Tilføjet:
29-09-2006 12:07:35
Svar/Indlæg:
171/9
Du kan sikkert godt få fat på de data igen.

Har knoklet med det engang, men kan ikke helt huske hvordan.

Det er noget med chkdsk /f i komandopromten. Men du kan altid skive "help" i komandopromten. Led efter "restore data".

Muligvis skal du køre ren DOS, hvis det er sådan at BIOS finder disken men windows ikke gør.

LindeH

Overclocker
Tilføjet:
29-09-2006 14:08:11
Svar/Indlæg:
3/1
Kan ikke finde restore data, men fandt kommandoen "recover". Da jeg kørte recover sagde den ikke andet end at jeg skulle bruge "chkdsk". Men den kunne ikke køre på RAW drev. :(

HVAD GØR JEG? :( :( :( :x :x :x

_-Q-_

Overclocker
Tilføjet:
29-09-2006 18:16:46
Svar/Indlæg:
171/9
Jeg mener der er en funktion i "norton utilities" som kan genskabe tabte data.

OBS OBS OBS... Installer IKKE norton utilities på RAID opsætning. Alt hvad der hedder RAID diske skal være koblet fysisk fra.

Regn med at det tager lang tid at finde ud af hvordan.
Mener jeg brugte en uges tid sidste gang det skete for mig.
Men jeg ville også bare have de data igen.

LindeH

Overclocker
Tilføjet:
01-10-2006 12:38:29
Svar/Indlæg:
3/1
Jeg har ledt rundt på nettet og ingen har kunnet hjælpe mig endnu. Norton hjalp mig ikke, men der burde være et program eller sådan noget der kan redde det. Harddisken er jo ikke gået i stykker. :( :x

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2006 13:10:24
Svar/Indlæg:
4657/53
der findes ontrack
http://www.ontrack.com/softwar...
men jeg tror det koster men det kan da være de har en freeware vers/ trail du kan lege med.
men jeg tror det næppe, det program kan hive data ud af det meste.

LindeH

Overclocker
Tilføjet:
02-10-2006 09:53:15
Svar/Indlæg:
3/1
Jeg fik hjælp fra en herinde fra og det ser ud til at lykkes. GetDataBack for FAT! Jeg er igang med at kopiere det vigtigste over til min stationære :). Der fandtes en gratis ældre version som kunne bruges gratis, den nye koster.