ASUS slog mine harddiske ihjel :(

Bundkort / CPU d.  29. september. 2006, skrevet af Hero
Vist: 319 gange.

Hero

Overclocker
Tilføjet:
29-09-2006 12:47:02
Svar/Indlæg:
1/1
Hej

Jeg besluttedemig endelig for at få en ny maskine. bl.a. med ey ASUS P5N32-sli SE Deluxe.

jeg bestilte også 2 WD diske på 320 gb. da jeg mpdtog de to ekstra diske satte jeg dem til "SATA strømstikket" og min gamle Raptor og WD1800 blev sat på det normale strømstik, dvs jeg brugte converteren der laver strømstikket om til sata stik. Der følger 2 med i kassen og de er pakket ind i plastik.

Da jeg starter systemet oplarmer det mærkeligt fra harddiskene, og det begynder at lugte brændt.

Resultat min raptor er brændt af (synlig smelet på print og stik), og min WD1800 er død, der kommer underlige lyde fra den når jeg forsøger at starte den.

De jeg ser efter på stikket ser jeg at kablet er samlet forkert i stedet for at have farvekoden Rød-Sort-Sort-Gul var den Sort-RØD-Sort-Gul.

Ved kontrol af de to stik, var det kun den jeg havde pakket ud der var samlet forkert. Jeg troede dette var umuligt idet jeg troede den var lavet på maskine.

Mit problem er nu min WD1800 indeholdt alle mine vigtige data, (Den disk var min backup disk) alt hvad jeg har lavet de sidste 3 år. og det er bare gone.

Er der nogen der har prøvet noget ligende? jeg håber det sgu ikke jeg er i shock.

PS er der en der har en WD1800 liggende vil jeg gerne have fingrene i den.

ZoX

Overclocker
Tilføjet:
29-09-2006 13:17:56
Svar/Indlæg:
63/3
hmm... tror ikke det er strømstikket der har fejlet noget. for sata strømstrikket er sort-rød-sort-gul. så måske har din PSU overvoltet

Djopti

Superbruger
Tilføjet:
29-09-2006 13:20:46
Svar/Indlæg:
468/64
det er de almindelige 4-pin der er rød-sort-sort-gul...

Hero

Overclocker
Tilføjet:
29-09-2006 13:22:20
Svar/Indlæg:
1/1
ZoX jeg har set stikket efter og jo det er stikket der er fejlen, det stik som jeg pakkede ud har de farvede kabler monteret forkert.

Det er korrekt at de skal være i den farvekode på selve sata stikket, men ikke på hmm molex stikket.

:(

Det andet stik i pakken var som sagt monteret korrekt

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
29-09-2006 13:44:24
Svar/Indlæg:
14079/622
Du skal kontakte ASUS og klage din sag, efter min mening. Det er simpelthen for skidt at de laver sådan en fatal fejl!

Jenner

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2006 13:51:47
Svar/Indlæg:
2267/261
ved godt det er meget sidt, at miste sine data, og føler bestemt også med dig. Men på den positive sige, så får du måske dine data igen.

FY ASUS x(

Ghe2

Superbruger
Tilføjet:
29-09-2006 14:00:38
Svar/Indlæg:
732/39
Lige meget hvad du gør og truer Asus med, tror jeg desværre ikke de vil hjælpe dig....de er helt klart dækket ind et eller andet sted i deres slutbruger licens, så de ikke kan holdes til ansvar for noget som helst, men damn det er da surt