Jeg har pt en p4 socket 478, 2.8 ghz jeg vil bruge til formålet. 2x 512 mb ram, og et gf 6600 grafik kort.
Jeg regner med at købe et Silverstone LASCALA LC16M kabinet, og så nogen lownoise blæsere til et godt airflow. Hvad betragter man som lownoise, hvor ligger grænsen? Regner med at holde alle blæsere under 20 dba.. systemet skulle gerne være ret lydløst..
Med hensyn til harddiske, var planen 2x500 gb diske. Hvilke ville i anbefale? og hvordan med hensyn til støjdæmpning / resonans af disse - der er ikke mulighed for at putte dem i 5.25" bays, der er kun 3.5" ledig...
De sidste 2 er vist ens. Den første er billigst, den har 16 mb cache hvor de andre har 8 mb, det er en SATA-150 disk hvor de andre er ATA.
Hvis du køber et bundkort der understøtter SATA (hvilket jeg anbefaler) så gå med den billige Seagate disk.
Jeg har selv en af dem (bare 160 gb, og derfor hurtigere), og den er stabil, men den knurrer en del så hvis du kan få plads til et gummiophæng, så skulle den tige stille. Du skal også sætte en blæser ved den, for den bliver lidt små lun...
Ja, har selv kigget på seagate diskene.. Men havde mere kigget på 7200.10, da de er nyere.. men der står ikke noget med deres lydudbredelse? Og er der nogen fordel ved at tage dem, fremfor andre? http://www.edbpriser.dk/Produc...