Efter Ati catal. install - Mærkelig mediaplay

Software d.  30. september. 2006, skrevet af Sir Danni
Vist: 242 gange.

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2006 20:27:26
Svar/Indlæg:
608/89
Hey..
efter jeg installerede catalyst drivere på min pc blev alle de steder jeg ser film på nettet i mærkelige farver ? hvordan får jeg det tilbage ?

M.v.h. Danni

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2006 20:31:59
Svar/Indlæg:
725/128
Jeg havde engang et lign. problem da jeg skiftede fra cat 6.5 og op til 6.8 (dengang) på den maskine, jeg havde bare lagt driveren oven i.

Så jeg fjernede driveren, genstartede og sagde nej til al auto install.
Så fjernede jeg de ati mapper der var kommet.

kørte Driver Heavens Drivercleaner Pro og fjernede alt relateret til min ati driver, det var vist noget med at enable multiple filters og så vælge en 3-4 emner på listen.

Da det så var færdigt genstartede jeg for en sikkerheds skyld og lagde den nye driver ind igen, genstartede og alt var super.

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2006 20:34:32
Svar/Indlæg:
608/89
men det her var en ren maskine uden drivere.. så der var ingen drivere tidligere..

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2006 20:42:02
Svar/Indlæg:
725/128
Har du installeret de kodeks der skal til for at afkode det video du forsøger at afspille?

Det kan producerer fejl lign. din beskrivelse også hvis det er tilfældet.

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2006 20:57:53
Svar/Indlæg:
608/89
nej har ik installleret nogen codecs.. men de film jeg kunne afspille inden ati catalyst install kan jeg ik se nu...

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2006 21:15:32
Svar/Indlæg:
725/128
Okay, så kan jeg kun sige at jeg finder det mærkeligt.

Men prøv at hente sidste nye kodek til den video der laver problemet og se om det hjælper.

Der er jo også Mpeg2 kodek for dvd film standard i XP, men henter man selv et andet kodek kan det blive meget bedre og trække noget mindre.

Hjælper dette ikke ved jeg sgu et hvad der er gal med din maskine, kan kun tilføje at før end at du ligger driveren ind til dit grafikkort der ja så yder det slet ikke så emget som det kan, så at det først laver fejlen efter driveren er lagt ind kan være en indikation for at der er noget galt med selve kortet, for du udnytter ikke kortet helt før end at driveren er lagt ind jo