Core 2 Duo er så kolde i forvejen, at det ikke kan betale sig at gå igang med TEC på/til dem.
JEg kører selv med en E6600, og et storm kølehovede (se profilen for detaljer), og min CPU er "kommet op på" 34°C efter 3 dage med F@H kørende på begge kerner.
Det er stort set umuligt at køle de store TEC elementer med luft. Det kan "til nød" gå, at luftkøle et 80W TEC, men selv til dette formål, skal du op i de helt store køleprofiler, så som XP120, XP90-Cu, Hyper48, Sytche Ninja osv. En gammel SP94/97 vil nok også kunne klare opgaven.
Har du et link til den PSU du har? Jeg har en fornemmelse af, at den vandkølede PSU vil få problemer med at trække systemet ved OC tilstand, pga. en begrænsning på/i 12V railet.
Ser vi på varmeoutputtet i det system, er det flg. varmekilder:
CPU: ca. 180W uden TEC, ca. 450W med 226W TEC
PSU: regner med 80% virkningsgrad, hvilket resultere i 480/(0,8*5)=120W
NB: 40W
HDD: 4*30W=120W
GFX: 140W @stock så 200W OC'et er ikke urealistisk
Så ved max/fuld belastning, der skal vandkølingen fjerne: 450+120+40+120+200=930W. hvilket hverken en 442 eller 642 kan klare pasivt. Måske med blæseren, men jeg tvivler.
Med Black Ice pr og low noice blæsere, der mener jeg du kan regne med at fjerne 200W pr 120mm radiator, og en delta Temp. på ca. 8° mellem luft og vand, hvilket betyder du skal op i hvad der svarer til en 5-dobbelt 120mm radi, med 5 120mm blæsere.
Så du vil komme op at få en ret høj vandtemperatur, og så forsvinder fordelen/idéen ved TEC kølingen af CPU, da det kommer til at blive nogen lunde samme temp. forskel som TEC kan opretholde, som vandtemp. stiger, og du vil derfor blive slemt skuffet.
Du skal også huske, at det jo bliver varm luft der kommer inde fra kabi, der skal køle din radi, og dette hæver vand temp endnu mere.
Jeg kan se du går efter støjsvaghed, men det hænger ikke samen med peltier køling, da TEC strømforsyningen kommer til at blive en væsentlig støjkilde, med mindre du også bruger en vandkølet her til, og så skal du have endnu mere radiator areal.
Så hvis du vil klare dette med de der passive profiler, så vil jeg mene du skal op i at have 10-12 rør, før du har tilstrækkelig med køling.
Sidste "men" er, at så vidt jeg husker, så er et Storm kølehovede ikke så vildt godt til køling af TEC elementer, da køleevnen er "centreret" om centrum af kobber elementet, og derfor ikke vil køle hele TEC elementet på en ordentlig måde, og du derfor ikke få fuld gavn af TEC elementet.