Har set at et Asrock board kan håndtere både DDRII og DDRI ram. Findes der andre boards der kan det? Havde tænkt en en upgradering til en E6600, men har ikke lige p.t. råd til nye ram også.
Moderator
Tilføjet: 01-10-2006 21:36:52
Svar/Indlæg:
7881/1165
Bare for at minde folk om det... Via's PCI-e-grafik-slot er kun 4x-elektrisk selvom det er 16x fysisk. :) Bare så folk ikke begynder at undre sig over hvorfor end 7950GX2 ikke lige får de 300-500point ekstra i 3Dmark :)
Ydelsen med DDR1 vil ikke være væsentligt under DDR2 ram, men du skal huske at 266FSB kræver PC4200 ram som minimum for i det hele taget at kunne starte op.
#7 men man kunne vel benytte ramdivider når der skulle clockes? Har fundet test af Asrock boardet. Og jo det clcoker af lort. Så det gider jeg ikke.
Men hvis der er nogle der har hørt om et godt OC board til conroe der kan tage DDRI ram vil jeg gerne hører om det. Eller hvis man ved at der er noget på trapperne. Kunne jo være rart hvis man kunne spare 2000kr til ram uden det koster for meget i performance.
865PE er allerede godt presset ved de 266FSB, så det er den primære årsag til at du ikke kommer nogen vegne. 300 - så er du MEGET heldig med det chipset...
Jeg ville ofre de penge oveni for et bedre bundkort og DDR2 ram...