Computer fryser, skærm = no signal

Grafikkort d.  01. oktober. 2006, skrevet af THILE
Vist: 298 gange.

THILE

Superbruger
Tilføjet:
01-10-2006 22:58:37
Svar/Indlæg:
110/10
Så nu bliver jeg nød til at høre om I lige kan hjælpe mig med at lokalisere et problem og forhåbelig få det løst.

Min lillebror har fået problemer med hans maskine fryser i spil. Efter en del spillen i fx 30 minutter så slukker skærmen, og skriver no signal. Musik/lyd er der heller ikke noget af. Så er der kun ren reboot tilbage.

Hans maskine var ellers lige blevet så kanon god og kørte bare på skinner, og kunne fint holde til han spiller wow 20 timer i døgnet.

Så tænkte jeg, havde vi ændret noget. Han havde fået en ny dvd brænder i stedet for det dårlige dvd drev han havde. Og lidt senere igen en ny mus.

Så prøvede sjovt nok at smide den nye mus af væk og sætte noget gammelt til. Nope, ikke det.
Så prøvede jeg bare at frakoble dvd brænderen fuldstændig. Hjalp heller ikke.

Selvfølgelig tjekkede jeg også temp, grafikkortet kommer op på ca. 70 grader, når den crasher. Dette burde ikke være problemet, for geforce 6800 ultra skulle gerne kunne holde til mere.
Der er ingen tegn af grafikfejl/artifacts.

Jeg rensede alligevel hele maskinen for støv og skidt. Tilføjede endda en ekstra 120 mm blæser til at smække mere luft rundt derinde. Stadig crash.

Lod maskinen tygge på en Memtest86, for at være 120% sikker på der ikke er noget der. Og det var der heller ikke.

Han prøvede så at spille med minimale detaljer i spillet. Og så kunne den godt holde det ud. Så alt tyder lidt på grafikkortet bare er blevet træt, og ikke kan holde til det :(

Den er nok ikke helt let at gøre noget ved? Sende til RMA og skrive, det kan ikke holde til meget krævende spil, men sætter man grafikken ned så er det ok.

Snart det andet geforce 6800 ultra han har brændt af så. De er måske bare slet ikke lavet til at kunne holde til det i længden.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2006 23:16:35
Svar/Indlæg:
10398/435
test med en anden strømforsyning..

THILE

Superbruger
Tilføjet:
02-10-2006 14:35:06
Svar/Indlæg:
110/10
Mere strøm hjælper ikke. Lavede lige en Dual PSU ting, og startede fear op.
Jeg kom ikke engang igang med at spille, den frøs i introen.

THILE

Superbruger
Tilføjet:
02-10-2006 16:28:26
Svar/Indlæg:
110/10
Kan genskabe det utroligt let nu. Det er bare at fyre op for atitool. Så lave en scanning for artifacts. Så crasher den inden der er gået 2 minutter.