CD-Rom & DVD-drev ikke synlige?

Diverse d.  02. oktober. 2006, skrevet af Ryan^
Vist: 515 gange.

Ryan^

Overclocker
Tilføjet:
02-10-2006 16:12:42
Svar/Indlæg:
6/5
Hejsa

Jeg sidder lige nu på min nyinstalleret computer med Windows XP Media Center Edition 2005 Rollup 2, og det køre i sig selv rigtig godt.

Men ligepludselig er mine to CD dreve ikke synlige mere, de er godt nok inde i enhedshåndtering, men jeg kan ikke se dem i Denne Computer, og hvis jeg prøver at gå i "Administrer", så er de heller ikke skiltet derinde.

Nogle der har en idé om hvordan jeg gfår dem ind i Denne Computer igen, så jeg kan bruge dem?

!!Det skal lige siges, at jeg brugte dem et godt stykke tid inden de forsvandt, og har søgt på Microsoft der har de en guide, men jeg kan tilsyneladende ikke få den til at virke :S!!

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2006 16:27:31
Svar/Indlæg:
5410/123
Hvad med: Computeradminstration -> Lager -> Diskhåndtering? Kan du evt. tildele dem et drevbogstav?

Ryan^

Overclocker
Tilføjet:
02-10-2006 18:55:23
Svar/Indlæg:
6/5
Det er den samme jeg går ind i, bare ved at højre klikke på denne computer :D og det var jo det jeg håbede jeg kunne, men nej. Der er de heller ikke listet, og der står under Enhedshåndteringen at "Denne enhed fungere korrekt!"

Lidt trælst det her :(

Symbol

Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2006 20:02:17
Svar/Indlæg:
576/62

gå ind i bios og til maskinen til at boote op på HD....
Efter boot slukke du maskinen.
tager strøm fra og fjerner IDE og pin stik fra dine drev.
Booter op igen.
slukker.
sætter IDE stik tilbage på mobo igen samt pin i drev.
booter op og lader win finde dem igen.

Der findes garanteret en meget nemmere måde, men har lige været ude for det samme og virkede for mig.

Ryan^

Overclocker
Tilføjet:
02-10-2006 21:25:06
Svar/Indlæg:
6/5
Lyder godt Symbol!

Det vil jeg lige prøve, det jaeg har prøvet var at jeg fjernede demf ra Enhedshåndteringen, og genstartede og så fandt den dem igen, men det hjalp lige lidt :P

Men vil lige prøve det der!