0# Jeg har opgraderet til core 2 duo, og herefter opgraderet til Xp 64, generelt kan jeg kun anbefale at skifte, men der er følgende ting du skal tage forbehold for.
-> hardware, du skal sikre at der findes drivere til dit harware, bare gå igang med søgningen , ( selv mangler jeg en printer driver til min HP psc 2100 printer)
-> gamle aplikationer som bennytter 16 bit aplikationer fungerer enten ikke eller kommer med diverse fejlmeldinger.
-> mange 32 bit aplikationer kører rigtig godt(hurtigt), men jeg har desværre oplevet at feks. programmer som firewalls ikke kan køre .
-> da win XP 64 ikke findes på dansk , så skal man altså lige vænne sig til det det engelske.
-> du kan ikke overføre dine settings fra en 32 bit windows, så man skal altså starte på en frisk. !!
på plus siden er der hastigheden , som er meget forbedret , endvidere er systemet langt mere stabilt, jeg har ikke haft en enste BSOD ( windows blå system fejl skærmbillede) , selv om jeg har presset mit system med både tungt software, og overclockning.
og , der er en god rollback funktion for drivere, når man instalere en ny driver , som af en eller anden grund ikke virker , så skal man ikke til at finde en afinstalationsfil, man kan bare trykke på rollback, og så glemme alt om den man lige har forsøgt sig med , og det uden gestart.
derudover er der understøttelse for mere RAM , man får altså gavn af alle sine ram , hvis man har over 3 GB .
men men men , Windows Vista er jo på vej. så overvej om du gider at skifte nu, eller vil vente til Vista kommer om 6 mdr.
god fornøjelse
:)