XPpro licens + 32 vs 64 bit

Software d.  03. oktober. 2006, skrevet af PK
Vist: 409 gange.

PK
#0
PK
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2006 13:40:54
Svar/Indlæg:
931/181

Nå, jeg står for at sku købe endnu en pc, og har så hørt et rygte om at når man køber xp pro får man 2 licenser på den ene kode.

er dette sandt? har nemlig en licens på min nuværende der fulgte med da jeg købte.

hvis det er tilfældet, gør det så en forskel på om det er 32 eller 64 bit?

og så der spørgsmålet om 32 vs 62bit version. jeg vil købe en ny Core2Duo, vil der være ekstra ydelse at hente ved at kører 64bit? og vil det kunne give problemer med evt. programmel?

Håber I kan hjælpe en forvirret mand der ikke kunne finde noget i sin søgning :D

@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
03-10-2006 15:18:41
Svar/Indlæg:
4033/364
1) nej - man får ikke to licenser.. så skal det være en corp edition - hvor der står 2 på (ikke at forveksle med 2 core = 2 CPUer i 1 computer)

2) der er ikke den store forskel mellem 64 og 32bit - det handler primært om mængden af ram man kan køre med.. 64bit kan give en del problemer ..



ozopolars
 
Overclocker
Tilføjet:
03-10-2006 16:00:10
Svar/Indlæg:
34/3
0# Jeg har opgraderet til core 2 duo, og herefter opgraderet til Xp 64, generelt kan jeg kun anbefale at skifte, men der er følgende ting du skal tage forbehold for.

-> hardware, du skal sikre at der findes drivere til dit harware, bare gå igang med søgningen , ( selv mangler jeg en printer driver til min HP psc 2100 printer)

-> gamle aplikationer som bennytter 16 bit aplikationer fungerer enten ikke eller kommer med diverse fejlmeldinger.

-> mange 32 bit aplikationer kører rigtig godt(hurtigt), men jeg har desværre oplevet at feks. programmer som firewalls ikke kan køre .

-> da win XP 64 ikke findes på dansk , så skal man altså lige vænne sig til det det engelske.

-> du kan ikke overføre dine settings fra en 32 bit windows, så man skal altså starte på en frisk. !!


på plus siden er der hastigheden , som er meget forbedret , endvidere er systemet langt mere stabilt, jeg har ikke haft en enste BSOD ( windows blå system fejl skærmbillede) , selv om jeg har presset mit system med både tungt software, og overclockning.
og , der er en god rollback funktion for drivere, når man instalere en ny driver , som af en eller anden grund ikke virker , så skal man ikke til at finde en afinstalationsfil, man kan bare trykke på rollback, og så glemme alt om den man lige har forsøgt sig med , og det uden gestart.
derudover er der understøttelse for mere RAM , man får altså gavn af alle sine ram , hvis man har over 3 GB .

men men men , Windows Vista er jo på vej. så overvej om du gider at skifte nu, eller vil vente til Vista kommer om 6 mdr.

god fornøjelse
:)



Ascanius
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2006 17:46:44
Svar/Indlæg:
725/128
#2
Jeg er 100% på at det er over 4 GB du skal have for virkeligt at kunne mære 64 bit fra ms, om det er Windows Xp 64 eller det kommende Vista.

De skriver det i mange af de andmeldelser der er af det.



Ghe2
 
Superbruger
Tilføjet:
05-10-2006 13:36:35
Svar/Indlæg:
732/39
#2 hmmm jeg har læst et eller andet sted fornyligt....skal nok lige finde det senere.....at C2D ikke er særligt fede til 64bit.....de skulle faktisk skodde i forhold til AMD, som åbentbart er de eneste der har styr på 64bit.....men det spiller bare hos dig eller hvad?



ozopolars
 
Overclocker
Tilføjet:
05-10-2006 15:52:02
Svar/Indlæg:
34/3
#4 jeg har da kun positivt at sige om XP 64 og C2D , det render da fra alt andet , har en E6600 , og med små 15 % oc, kører jeg da fra selv den skrappeste AMD x2 4800+.

der er bare ikke så mange benchmarks der kan køre på X64, men dem som kan , der er det altså ikke noget problem at smutte fra de AMD'er.

men det er jo nærmest religion det her, så jeg tør jo næsten ikke skrive noget, ( skulle jo ikke lige ryge på en AMdkaida liste) lol




#6
PK
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2006 15:56:44
Svar/Indlæg:
931/181
#2 engelsk/ dansk, ingen forskel :) kører alle programmer på engelsk i forvejen :P

nogen ide om Vista`s pris når man ikke køber sammen med en pc? står nemlig overfor at sku have ny indenfor 3 mdr`s tid vil jeg mene.

og spørsmålet om intel vs amd så er der dømt C2D :D



OEA
 
Superbruger
Tilføjet:
08-10-2006 16:08:54
Svar/Indlæg:
1711/30
#6 Jeg har modtaget en mail fra Microsoft og der var prisen 399 $ , og så skal du nok ligge lidt til da vi er i danmark , så ca 2500 vil jeg skyde på , ved release , så kan du så vente lidt og håbe på det falder 100~500 kr