Erfaringer med service

Diverse d.  03. oktober. 2006, skrevet af bloodoak
Vist: 176 gange.

bloodoak
 
Overclocker
Tilføjet:
03-10-2006 20:23:57
Svar/Indlæg:
22/10
Grunden til at jeg starter denne tråd er at jeg er intereseret i service-niveauet rundtomkring. Og så er det vel meget relavant for andre at kunne sammenligne service fra diverse forretninger.

For selv lige at give et biddrag til hvad der gerne skulle blive en omfattende samling eksempler vil jeg fortælle om mine oplevelse i forbindelse med et køb af en Zepto bærbar computer.

Til at starte med kan jeg sige at det gik skidt hvis ikke andet. Jeg modtog den nye computer og lader den lade i 24 timer (hold da kæ.. det er lang tid når man gerne vil lege med sit nye udstyr)
Efter endt ladning er det tid til at tage maskinen i brug men det viser sig hurtigt at der er noget galt. Computeren har dessværre en tildens til at komme med "den blå skærm" lige fra ny af. Hmm nedtur.

Computeren bliver sendt retur til Zepto for at blive lavet som en RMA-hastsag men ender uheldigvis som en almindelig RMA på grund af en menneskelig fejl hos kndeservice. Jeg ender med at ringe en gang til da computeren ikke dukker op som aftalt og fejlen bliver så rettet.

Senere stadig mens computeren er til reperation bliver jeg opmærksom på at Zepto har startet en kampange der giver dobbelt ram og en opgradering af hdd uden merpris. Dette bliver jeg selvfølgelig dybt nedtrykt over da 1gb gratis ram ikke er noget at kimse af og en bedre hdd skader jo heller ikke.

Jeg ringer så over til salgsafdelingen og får dem overtalt til at jeg skal have opgraderingerne sat i computeren mend der er hos dem uden merpris selv om jeg ikke er berettiget til det da det er over 14 dage siden computeren er blevet købt.

Hvad man mener om servicen i dette forløb er vel op til en selv at vurderer.
Selv står jeg tilbage med en lidt blandet følelse da det næsten skulle være umuligt at glemme at markerer en sag som hastsag når man sidder med det hele fremme på en skærm og snakker med en kunde om det. Dette mener jeg er for dårligt og er egentlig dårlig kundeservice.

At det så kan lade sig gøre at få opgraderingerne uden merpris selv om Zepto ikke på nogen måde er forpligiget til det er efter min mening service når det er bedst :e

Har ikke selv hørt eller set dette andre steder.