Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2006 23:23:48
Svar/Indlæg:
265/52
Hey P5B Deluxe ejere..
Synes lige at jeg ville dele nogle af mine erfaringer med dette mobo. Starter lige med at liste specs over mit mediacenter, så i kan relatere:
Silverstone LC17 kabinet
Asus P5B Deluxe
E6300 (Standard køler)
300GB SATA2
300GB Extern Maxtor
2x512 Corsair PC2-6400
ASUS 7600GT
NorthQ super silent 450W
HauppaugeMCE150
Efter at have installeret driverne fra den medfølgende CD-rom erfarede jeg et betydeligt dyk i generel performance. Kunne mærke en tydelig forskel fra før og efter jeg installerede driverne. Det var blandt andet i browsing af mappe struktur i windows, mærkede tydelige "lag" som om den lige skulle "tænke" når den skulle åbne en ny mappe... Og efterføgende installationer af andre drivere og programmer gik således også forholdsvis langsomt i forhold til min gamle 4000+ Hvilket jo overhovedet ikke gav nogen mening!
Mistænkte i første omgang chipset driverene men fandt nu, efter min anden formatering, ud af at det rent faktisk var AUDIO driverne til onboard lyd.... ?:(
Jeg kunne tydelig mærke forskellen igen...
Jeg uninstallede derfor sounddriverne smed mit gamle 5.1 live i boxen og vupti ingen problemer :e Nu kører alt som en drøm, og kan ikke mærke nogen "lag" eller langsomme installationer af programmer osv. Er jeg den eneste der har oplevet det?
Men det understreger vel jo bare endnu engang performance problemer med onboard lyd i det ene eller andet omfang.. Nu kører alting ihvertfald upåklageligt.....
Når det dermed er sagt vil jeg gerne kommentere nogle andre ting...
Når jeg f.eks genstarter compen, går den nogle gange død ved startup og jeg må så slukke og tænde på kontakten ?:( Nogen der har de problemer?? Har updatet til nyeste bios, men det virker tilsyneladende ikke en s*** bedre.... Og det er ikke pga. OC da det er det samme uanset...
OC derimod, kører bare som det skal, er ikke færdig med at teste setup til max endnu, men gik fra 1.86 til 2.45 med standard instillinger. Havde dog locket hastighederne på pci og expressen.
Lækkert at have betalt ca. 1000 bobs mindre for E6300 end E6600 og alligevel nå samme hastighed uden probs.... Har dog 2mb mindre cache, men betyder all. ikke det helt vilde performance mæssigt...
Håber det kan bruges, og at der evt er nogen der har oplevet de samme ting som evt har en løsning :e
Roedkjaer