Lyd kort og højtalere

Diverse d.  04. oktober. 2006, skrevet af Millum
Vist: 250 gange.

Millum

Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2006 12:59:01
Svar/Indlæg:
345/45
Hej folkens

Har tænkt mig at jeg skal prøve et sæt 5.1 højtalere og osse et rigtigt lydkort.

Har tænkt på dette sæt højtalere
http://edbpriser.dk/Products/L...

Kan ikke finde udaf hvad man skal have af lyd kort.

Jeg høre en del musik spiller og ser film så det skal være godt til det hele.

Prisen på højtalere skal være samme som jeg har linket til.Havde regnet med 800-1200kr på lydkort.

Kom med nogle gode kombinationer i det prisleje som jeg vil ofre.Kender stort set ikke noget til lydkort og pc højtalere

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2006 14:56:06
Svar/Indlæg:
5410/123
De bedste lydkorts på markedet er helt klart Creative X-fi series. Men jeg tror at et Creative Audigy 4 også er godt.

Hvis du køber et Audigy 4, kan du så ikke lige sende en PM? Tak.

Millum

Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2006 15:11:29
Svar/Indlæg:
345/45
har du da et tilsalg

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2006 15:18:58
Svar/Indlæg:
5410/123
Nej, men det er fordi at X-fi kortende har en funktion som giver dig surround i et stereo headset. Det skulle være bedre end med 5.1 højtallere. Audigy 4 kortet har også den funktion, og jeg prøver at finde ud af om det virker lige så godt.

"Jeg må indrømme at jeg forholdte mig rimeligt kritisk overfor hvordan det skulle kunne lade sig gøre i starten. Hvordan skulle to enheder der blæser lige ind i ørene på en kunne simulere en lyd der kommer bagfra? Mine forventninger til effekten var at X-Fi kortet måske tog de mange surroundspor og behandlede dem lidt forskelligt så de lyde der skulle have kommet fra baghøjttalerne måske blev dæmpet, tilføjet lidt ekko og så downmixet ind i stereo signalet. Altså muligvis lidt mindre fantastisk end Creative forklarer det.

Men sådan er det altså bare ikke! Jeg vil faktisk sige at til spilformål vil jeg foretrække høretelefoner nu, hvis X-Fi kan garantere den surroundoplevelse hver gang. Høretelefoner lukker som bekendt alt andet ude, og har meget nem adgang til øret, noget selv meget dyre HiFi setups har svært ved at hamle op med kvalitetsmæssigt.

Tilbage sidder man med den koncentrerede lyd, nu i surround. Spillene fanger på en helt anden måde, og det er nemmere at koncentrere om det univers spillet suger en ind i."

http://www.hardware-test.dk/te...

red_martians

Moderator
Tilføjet:
04-10-2006 17:17:13
Svar/Indlæg:
7881/1165
Til musik vil jeg vælge noget andet en X-fi. Måske min mening, men som jeg kender Creative, er deres vigtigste marked, spilmarkedet.
Deres lydkorts vigtigste funktion er at give nogle fede effekter, og holde CPU-forbruget så lavt som muligt.
Er du musik eler film-freak, er det den ægte "rå" lyd der tæller, og så er Creative blot en af mange rigtig gode producenter.
Terratec har bl.a. specialliseret sig i produkter specielt til musik, og er et produkt jeg ofte anbefaler hvis målet er bedste lyd til musik.
Personligt synes jeg at man får alt for lidt lyd for pengene hos Creative. Man kan få lige så god lyd billigere, og nogle vil endda mene bedre, andre steder. :)

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2006 18:06:25
Svar/Indlæg:
5600/32
Jeg overvejer selv et Terratec AUDIOTRAK Prodigy 7.1 HIFI, http://www.edbpriser.dk/Produc... . Af hvad jeg har læst, skulle det være et rigtig fedt kort.