Min nye comp (krævende)

Diverse d.  04. oktober. 2006, skrevet af 8L
Vist: 196 gange.

8L
8L

Overclocker
Tilføjet:
04-10-2006 15:04:52
Svar/Indlæg:
208/47
Jeg er efterhånden ved at have sparet op til en ny computer, som jeg virklig har brug for, for at kunne fortsætte med min udd og mine interesser.
Jeg arbejder til daglig med grafik og store billeder, da jeg er ved at uddanne mig til mediegrafiker. Oven i det leger jeg også med ADT (Autodesk Architectual Desktop), som jeg håber at kunne bruge, til at bygge mit drømmehus i engang.
NVIDIA Quadro virkede ved første tanke som en løsning på de grafik-tunge programmer. Men, jeg er jo selvfølgelig også stor tilhænger af diverse spil, og i den sammenhæng ved jeg ikke hvor effektivt kortet er.

Jeg multitasker mere end de fleste, hvilket ikke lader sig gøre vel på min nuværende bærbar. Jeg skal derfor afgjort have en cpu med 2 kerner eller over.
Jeg er i tvivl om jeg skal vælge Core duo 2 eller Kentsfield. Jeg har hørt at Kentsfield skulle være ringere til spil af en eller anden grund, og det afskrækker mig lidt - men den er derimod den bedste multitask cpu.

JEG SKRIVER JO DET HER FORDI JEG ER RET BLANK MED HENSYN TIL HVILKET HARDWARE JEG SKAL INVESTERE I. SÅ ER DER NOGEN DER KAN HJÆLPE. MIT ØNSKE ER OGSÅ AT HAVE EN LYDSVAG COMP.

BUDGET: 16.500 (uden skærm)

OEA

Superbruger
Tilføjet:
04-10-2006 15:50:03
Svar/Indlæg:
1711/30
#0 Kentsfield er ikke "dårligere" i spil , det er fordi at der er mange spil der ikke understøtter Dual Core / Quad Core , vent 1-2 måneder indtil der kommer DX10 grafikkort , ellers skal du bruge 2200 kr ca på et grafikkort nu og om nogle måneder mindst ligeså mange igen hvis altså du vil have DX10 :i

Smid en PM / Mail hvis jeg skal sende et "bud"

Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2006 15:57:14
Svar/Indlæg:
3214/18
#1 Hvorfor dog ikke bare skrive dit bud her i tråden? ?:(

OEA

Superbruger
Tilføjet:
04-10-2006 18:38:12
Svar/Indlæg:
1711/30
#2 Fordi har ikke så meget tid så det er "bedst" med en mail synes jeg eller PM , men når jeg har tid poster jeg da forslag osv i tråd

8L

Overclocker
Tilføjet:
04-10-2006 18:45:00
Svar/Indlæg:
208/47
#1, så vil jeg da vente til Kentsfield er til at få fat i. Helt klart.
Og DX10 Grafikkort havde jeg lidt glemt, det er også værd at vente på.