Asetek vandkøling

Vandkøling d.  04. oktober. 2006, skrevet af Philse
Vist: 411 gange.

Philse
 
Overclocker
Tilføjet:
04-10-2006 20:29:51
Svar/Indlæg:
20/12
Jeg har et problem med min vandkøling som jeg snart går koma over..
Jeg har installeret et asetek duel Radiator (MODEL: CPU/VGA/Chipset cooling Kit KT12AT-12VX)

Det var ikk så meget besvær med at få det installeret. men havde så regnet med at min computer vil kører meget bedre med en bedre køler. Men efter jeg har kørt de første spil fryser min pc. også var det mit grafikkort (Geforce 6800Gt fra sparkle med 256mb ram) som var meget varmt. jeg har endda købt BGA 2 Memory Heatsink-Cu (Altså dem med kobber) men den bliver rigtig varm og bliver nød til at bruger en blæser ved siden til at køle mit Geforce ned med.

Ikk nok med det så har jeg et Abit IC7 bundkort hvor man bruger strips til at vandkøling skal sidde på chippen. men en af de kroge man bruger til at holde chippen fast med faldt af. men har nu sat den modsat men på igen (skal lige siges at min Intel P4 2.4Ghz er blevet clokket til en 3.2Ghz) men efter at chippen var faldet af så fryser min pc igen igen. og denne gang er det fordi cpu'en som ikk kan holde så hojt at jeg har sat den ned til 2.8Ghz.

Vil gerne høre gode råd.. helst til mit grafikkort som jeg havde regenet med at jeg kunne OC til et Ultra.

HJÆLP MIG x(
PÅ FOR HÅND TAK

Nanos
 
Superbruger
Tilføjet:
04-10-2006 21:38:27
Svar/Indlæg:
180/16
Er der god kontakt mellem hovederne og "chipsene" der skal køles? måske for meget kølepasta?

der kan være mange ting galt, problemet med chipsettet, ved jeg ikke lige hvad man skal gøre.. der må du jo finde en god metode til at få det til at sidde fast..

er der noget knald på pumpen? altså om den cirkulere vandet rundt osv..

kan du komme med lidt temperaturer?

Mvh.



Ironfox
 
Superbruger
Tilføjet:
04-10-2006 22:02:46
Svar/Indlæg:
382/37
Med hensyn til dit GFX. PAS PÅ ikke at spænde for meget for så bøjre kortet og du køler så ikke GPUen ordenligt. Lige netop ABIT og astek er der kun den løsning med strips.

På cpu siden pas på igen ikke at spænd for hårdt også brug ikke for meget kølepasta.

Har du kørt vandtæt test inden du startede med strøm på alting



Martin.v.R
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2006 22:46:21
Svar/Indlæg:
8555/439
husk at hvis du vil oc dit 6800 til U skal agp porten havde 1,55v
har selv haft samme bundkort.
jeg fik min 3.0Nortv.. op på 3.9GHZ med en Zalman 9500
så mon ikke du har for meget kølepasta på,eller for lidt vand



Philse
 
Overclocker
Tilføjet:
05-10-2006 19:19:10
Svar/Indlæg:
20/12
Kan det også være grunden til at mine ram på grafikkortet bliver varme..



M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-10-2006 11:45:21
Svar/Indlæg:
4112/53
Du kan købe et Heatkiller NB hovede, der benytter sig af de bøjler, til at spænde sig fast med (bruger det selv), men du skal huske med ALLE dine kølehoveder, så skal der stadigvæk være noget slæk i fjedrene, for ellers er der ikke noget formål med disse, og du kunen lige så godt have skruet kølehovedet fast med boltene direkte.



OEA
 
Superbruger
Tilføjet:
06-10-2006 12:17:29
Svar/Indlæg:
1711/30
#0 Hvor meget kølepasta bruger du ? og hvilken væske bruger du ?



Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-10-2006 13:54:58
Svar/Indlæg:
4230/89
hvad dit gfx angår, tror jeg du skal have fat i et som dækker hele kortet.... du kan kigge ind på vcore.dk, der har de en del af de "store" hoveder inde...



Philse
 
Overclocker
Tilføjet:
06-10-2006 14:11:19
Svar/Indlæg:
20/12
Mange tak for de gode råd :e

Men fx har jeg fundet den her http://vcore.dk/shop/default.a... og når der står studser. er det så dem som holder på slangen.

For jeg mener at jeg har kvart tomme på mine slanger. så vil jeg vide om de passer eller de vælger man selv??