kontrol over psu fan speed.

Luftkøling d.  05. oktober. 2006, skrevet af itznogood
Vist: 633 gange.

itznogood

Overclocker
Tilføjet:
05-10-2006 03:02:58
Svar/Indlæg:
0/1
Kære forum
Jeg har en "420w NoiseBudget PAPST" psu, som desværre er den eneste del af mit system der kan høres (3 zalman blæsere til resten) - på trods af at jeg gjorde mig umage for at finde en ekstra støjsvag psu.

For et par år tilbage kan jeg huske at jeg med stor succes satte min psu blæser(80mm papst) ned til 5 volt, ved at fikse lidt med kablerne, og gjorde den stort set lydløs, men jeg er bange for at den taktik ikke virker længere.

1) Kan jeg installere nmt2 kontrol på denne type blæser og sætte volten/hastighed ned på denne måde?
2 ) Er der andet jeg kan gøre for at dæmpe støjen på den pågældende psu?

3) Er der nogle HELT lydløse psu'er som I kan anbefale. (minimum 400w)

vh Niels

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2006 04:03:39
Svar/Indlæg:
4657/53
er det ikke denne her du har
420 watt strømforsyning med NMT-2 termoregulering og PAPST 120mm blæser (1600 omdrejninger/min.)

http://asp.webconsult.dk/priva...

For hvis det er så er blæseren styret af varmen . og jo varmer der er jo hurtiger køre blæseren.

ellers kan du smiden en NorthQ 120mm Silent Tornado i den,

eller måske denne blæser
http://www.midtdata.dk/asp/ind...

men har du en midi kasse uden den store udluftning, så skal varmen igemmen psu for og komme ud, og er temp 35-40 i kassen + den varme psu laver , så skal blæseren i psu jo køre max hele tiden

Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2006 11:14:41
Svar/Indlæg:
3214/18
Du kunne også tilslutte blæseren til bundkortet og styre den via f.eks. SpeedFan.

_-Q-_

Overclocker
Tilføjet:
05-10-2006 12:05:49
Svar/Indlæg:
171/9
Jeg har gjort det simpelt.

Klippet den ene ledning til PSU-fan'en over, og sat et pot-meter på.
Manuelt justerbar fan-speed.

Princippet kan udvides med en transistorstyring af fan'en, og transistoren er så styret af en temp-probe på kølepladen til transistorerne i PSU'en. Pris ca. 20,-
Resultat: Fuldautomatisk fan-speed. Og næsten 0db.