Store Pixels ønskes/hjælp

Grafikkort d.  05. oktober. 2006, skrevet af KillerFrog
Vist: 298 gange.

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2006 10:55:02
Svar/Indlæg:
1950/230
Hej.

Jeg sidder her på jobbet, og har et problem, som jeg er sikkert på at i kan hjælpe med.

Vi bruger noget scannings-udstyr, hvor vi efterfølgende skal valuere nogle store billeder fra NDT-scanning, men vore normale computer er død, og her er problemet.

Jeg skal få en tilsvarende computer op og køre her og nu, men denne computer skal lave pixel store 4-kantede pixels, ikke noget med afrunding eller andre fine features.!

Grafikkort jeg har tilrådighed, og som leverandøren af den døde computer fortæller, er det den eneste grafikkort der kan lave dette med de 4-kantede pixels, er det sandt.

Hvis dette ikke passer, er der så en indstilling i selve grafkkortet, der skal afkrydses/disables, så disse firkanter fremkommer i dette scannings-program.!

Jeg har lavet flere forskellige indstillinger på det nuværende grafikkort og exe-filen, men der er begrænsede muligheder, idet det er en Intel af ældre dato, og onboard.

Hvad gør jeg, penge til nyt er ingen problem. ?:(

_-Q-_

Overclocker
Tilføjet:
05-10-2006 11:15:56
Svar/Indlæg:
171/9
Øh. Det er lidt svært at forstå hvori problemet ligger. (lyder som om der er lidt forretningshemmeligheder blandet ind i det).

Hvis det er billedet på skærmen der skaæ bestå af store kvadrater, så er det et spørgsmål om at opløsningen ned.
1024x768 pixels er et almindeligt 4:3 format.
Jeg tror det du er ude efter er noget der måske ligner 80x60 pixels.
Alle grafikkort kan køre denne lavopløsning. Men det er et problem at få "enabled" software-funktionen. Gøres i windows "skærmindstillinger". Men windows kan ikke køre med så lav en opløsning. Men det kan DOS.
Det ville være rart om du kunne fortælle lidt mere ?:(

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2006 11:23:43
Svar/Indlæg:
1950/230
Det har intet med hemmeligheder at gøre.

Vi scanner nogle store emner med en maskine, de billeder/scannings-resultater skal efterfølgende ind på en stationær computer for at analyseres, billederne fra disse scannings-resultater er pixels side og side, hvor de forskellige farver i pixels afgøre kvaliteten af det emne der nu er scannet.

Derfor er det vigtigt at skærmkortet, drivers kan indstlles således at 4-kantede pixel fremkommer på skærmen, og disse må ikke være afrundede eller lignede på skærm-billedet.!

_-Q-_

Overclocker
Tilføjet:
05-10-2006 11:33:29
Svar/Indlæg:
171/9
Ouuuu.....Kaaaayyy.

I det billedredigeringsprogram du kører (fx. paint) er det bare at bruge zoom funktionen. Så får du store pixels frem.

Husk at installere skærmen i enhedshåndteringen, for at få den mest naturtro farvegengivelse.

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2006 11:43:06
Svar/Indlæg:
1950/230
Det er et program der er udleveret af sammen med NDT-udstyret, samt computeren, der nu er død.

Programmet er meget advanceret, og kan kun vises disse pixels på en grafikkort der kan lave disse gammeldaws store pixels, eller kan justeres så disse kan ses.

Når de scannede emne vises på den stationære computer, er det som et stort emne, der så kan zoom'es ind på, og jo mere du zoom'er, jo så bliver det til disse pixels.

Lyder mystiske, men sådan er det. :i

_-Q-_

Overclocker
Tilføjet:
05-10-2006 11:53:58
Svar/Indlæg:
171/9
Jeg tror det er ved tiden at få opgraderet hardwaret og så evt. få noget photoshop.

Mit bedste bud i en nødsituation er, at få fundet en gammel amiga 500 eller vic 20. Det lyder måske lidt dumt, men jeg kan ikke lige helt finde ud af hvad arbejdsprocessen går ud på.
Tjaaa, og dog. For hvis det er noget gammelt typografisk-grej kører det jo MAC. Og så er det måske derfor at det ikke virker sammen med PC.

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2006 11:59:36
Svar/Indlæg:
1950/230
Forestil dig Google Earth, zoom ned til 5 meter over jorden, betragt et eller andet, fra satelite.!

Tak for dine svar -Q-, men jeg venter på flere kvalificerede svar, da dette er højteknologisk, og ikke kan sammenlignes med Amiga 500.

_-Q-_

Overclocker
Tilføjet:
05-10-2006 12:08:03
Svar/Indlæg:
171/9
:00 Det er jo ikke til at vide om du står på en maskinfabrik eller på DTU.