Service Pack 2 til XP

Software d.  07. oktober. 2006, skrevet af KevinM
Vist: 269 gange.

KevinM

Overclocker
Tilføjet:
07-10-2006 00:56:36
Svar/Indlæg:
2/1
Hvordan kan det være at når jeg opdatere mit windows til service pack 2, at jeg ikke kan boote ind i windows ? bootscreen står bare og køre i en evighed. (Har kørt den i 9 timer) Det virkede at få den booted ind i safe mode efter et par forsøg og få genopretted til en dag inden jeg opdaterede. Vil mene det er lidt underligt at jeg ikke kan updatere til SP2.

Min ven her samme problem, han kan dog bare ikke komme ind i safe mode, og har formateret 3 gange pga problemet.

Nogen der har nogen erfaringer som de vil dele ? ?:(

OEA

Superbruger
Tilføjet:
07-10-2006 00:58:40
Svar/Indlæg:
1711/30
#0 Er det er lovligt/betalt version af XP

KevinM

Overclocker
Tilføjet:
07-10-2006 01:07:21
Svar/Indlæg:
2/1
Ja det er de

steen

Elitebruger
Tilføjet:
07-10-2006 01:09:52
Svar/Indlæg:
2870/65
Når du skal lægge SP2 på XP, er der lige et par ting der skal være i orden før du begynder:

1. Sørg for at din maskine er Spywarefri. Spyware kan få SP2 til at gå i ged.

2. Det gælder også for vira. Kør en online scanner for en sikkerheds skyld.

3. Når dette er gjort, er det en god ide, at sikre sig at alt virker som det skal. Er der fejl i programmer, genveje eller andet, kan du risikere at disse fejl bliver forstærket....altså værre.

4. Når du så kører SP2, så lad for guds skyld være med at lade SP2 opdateringen selv genstarte. Hvis der kører processer i baggrunden, kan SP2 afbryde dem på en uheldig måde. Genstart manuelt.

5. Hvis du har en mistanke om , at drivere (som ikke virker under SP2) ligger på maskinen, så prøv at finde de sidste nye drivere inden du opdaterer.

6. I det hele taget, bør man lægge ting på en maskine i den rigtige rækkefølge:

- OS (som installeres uden net-adgang - du risikerer vira på maskinene inden du er færdig med at installere)

- SP, M$ opdateringer (stadig uden net-adgang - hent opdateringer før installationen - gerne Slipstreamet på en CD med Nlite).

- Drivere

- AV program/Firewall/Spyware

- Først derefter programmer og spil.

Dette er ikke en definitiv liste. Du kan rykke lidt rundt på det, men generelt er det en god ide at følge den rimeligt nøjagtigt.

KevinM

Overclocker
Tilføjet:
07-10-2006 01:17:26
Svar/Indlæg:
2/1
Jeg prøver lige, tak for guiden :D

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
07-10-2006 07:25:33
Svar/Indlæg:
6052/189
Jeg plejer ALTID at installere sp2 efter en clean install.

Det er det første der ryger på.

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
09-10-2006 14:31:58
Svar/Indlæg:
4033/364
jeg får bare den integreret med nliteos.com så behøver man ikke installere den efter..