Hvorfor vil jeg opgradere bundkort? Det er fordi mit gammelt 6800GT brændte sammen to gange og butikken vil ikke give garanti på et tredje grafikkort, samtidig med at man ikke kan få noget større end 6600 fra en crappy producent med AGP. Derfor prøver jeg at skifte til et nyt bundkort med PCI-E, hvor jeg kunne bruge min nuværende CPU, som jeg synes er ikke så uddateret som AGPen.
[b]Derfor vil jeg bede om råd til et nyt bundkort som kan køre Prescotten (Socket 478) og samtidig have PCI-E.[/b]
Grunden til at jeg ikke bare bygger et helt nyt system er jo det at der snart jo kommer DX10 og nye grafikkort, og derfor venter jeg med at bygge et nyt system til ca. foråret.
Imidlertid er mit nuværende crappy 6600er ved at være alt for irriterende sløv og jeg vil gerne sætte lidt fut i grafikke uden at bruge alt for meget på det. Men altså det er kun midlertidig.
Jeg har prøvet selv at finde frem til den rigtige kombination af cpu/chipset/bundkort men der er så meget information og så mange muligheder at min hjerne begynder at bløde. Derfor vil jeg gerne spørge de tilstedeværendes superhjerner om råd.
#6 hvis du kigger på billedet af kortet sidder der kun to PCI porte og så en lille port over dem. den lille port er PCI-e x1 og er beregnet til lydkort og sådan noget....det er kun et par få GFX der kører på det og de er ikke særlig gode....PCI-e x16 og PCI-e x1 er ikke det samme
der var for ik så lang tid siden et par bundkort på edbpriser til S478 og med PCI-e men de er det ikk mere:/ kan ik huske hva de hed så kan ikke en gang søge efter dem