Overclocker
Tilføjet:
08-10-2006 22:35:41
Svar/Indlæg:
2/1
Hej folkens. Jeg har gennem længere tid været utilfreds med min gamle spand så da mit GFX kort døde bestemte jeg mig for at nu skulle det være. Så jeg bestilte alt jeg manglede for at så samlet et nyt "ok" setup.
så det nye system ser således ud:
Intel Core 2 Duo / E6600 / 4MB / 2,40GHz / 1066FSB
Asus GeForce 7600GT - 256MB DDR3 - PCI E
Corsair XMS2 Xtreme / 2GB (2x1GB) / PC2 6400
MB Abit AB9 Pro Socket 775 / Intel P965
Seagate Barracuda 7200.10 - 250GB - 16Mbyte cache
"Blah" DVD brænder (fra min gamle spand, kan ikke lige huske spcifikationer)
ok videre til til problemet.
Når jeg skal til at installere windows på maskinen loader den fint fra boot CD'en - jeg får den velkendte blå skærm hvor den siger jeg kan trykke F2 eller F6 for forskellige funktioner, og så begynder den ellers at hente filer fra CD'en til ram (formoder jeg - er ikke SÅ meget computer buff). Når jeg følger med i hvad den loader ser jeg den når til at loade alle SCSI drivere, derefter FAT-filsystem, derefter NTSC-filsystem. Derefter går skærmen i sort, for derefter at give mig en BSOD, som giver mig fejlkoden "0x0000007B" og 3 andre underkoder.
Efter at jeg så har været inde på miscrosofts support side. hvor der står det kan være være at der mangler drivers for at bundkort / hardisk gidder at snakke sammen. Så jeg prøver igen, trykker F6 da jeg når dertil. da det skærmbillede så kommer frem siger den noget lignende "blah blah blah, systemet kunne ikke kommunikere med følgende drev: "
Jeg smider derefter en af disketterne som fulgte med bundkortet ind i floppy drevet (ja jeg måtte finde det gamle fra min antikke 486'er frem igen) og får loadet de drivers som ikke allerede var på CD'en. Jeg går derefter videre med installationen igen - men endnu engang får jeg BSOD med 0x0000007B. Jeg prøver 3 gange mere, med driverne fra hver af de 3 andre floppy diske der fulgte med bundkortet, men jeg bliver ved med at få samme fejl, samme sted i installationen.
ok, problem med hardisken tænker jeg. godt, så sætter jeg den nye hardisk til et andet system jeg har stående - intet problem, kan loade og installere CD'en og formatere den nye harddisk, jeg går endda så langt at jeg installerer windows og starter det op for at være helt sikker. ok - harddiske synes at være ok.
Så prøver jeg en anden hardisk jeg har liggende - samme problem som tidligere: 0x0000007B
så tager jeg den nye hardisk med Win installeret og propper i maskinen (jaja jeg ved det ikke er smart - men jeg var lidt frustreret). så tænder jeg maskinen og bliver ufattlig lykkelig da jeg ser windows load billedet - men det varer kun 1 sekund og så BSOD. Jeg prøver igen, og jeg møder dos menu'en som siger at der har været en fejl, og jeg kan vælge at starte Win i fejlsikret tilstand osv. jeg prøver fejlsikret - men den dør.
ok, det kunne være at det var fordi at windows var installeret med et andet system setup - så jeg går tilbage til den anden computer, loader installationen, men da den siger "reboot to start installation" tager jeg bare strømmen, og smider hardisken over i det nye system - hardiske burde nu gå direkte til GUI'en hvor jeg kan installere win. men nej, sort skærm.
jeg har skiftet begge mine ramblokke ud med blokke jeg ved virker, uden held, har haft en af mine venner som arbejder i en computer forretning til at kigge mit bundkort setup igennem, men han kunne ikke finde nogle fejl i det jeg har gjort. Har prøvet 4 forskellige SATA kabler, 3 forskellige SATA porte på kortet, i 3 forskellige områder.
Jeg har prøvet at starte op med så godt som alle forskellige settings jeg kan i min BIOS.
Men INTET VIRKER - og derfor søger jeg nu jeres hjælp.
Alle forslag til hvordan jeg kan løse mit problem er velkomne.