Radeon X1600 XT bliver 92grader efter 10min s

Grafikkort d.  09. oktober. 2006, skrevet af stew007
Vist: 286 gange.

stew007

Overclocker
Tilføjet:
09-10-2006 10:10:57
Svar/Indlæg:
3/1
Hey,

Jeg har lige fået ny spand, men den chrasher når jeg spiller Ghost Recon Warfighter efter halvanden time, dog ikke GTR2 eller Oblivion, jeg vil mene de trækker grafikmængde på næsten samme nivaeu.

grafikkort'et kører ved "skrivebordsdrift" 70grader men efter 10mins gams bliver det 92grader og så efter ca.1.30t så dør maskinen, forståligt nok 😕 der ved jeg så ikke hvor vamt det bliver.

Der er passivkøling på det, men hvor varmt på et sådan grafik kort blive? findes der et datasheet på det nogen steder? og er der forslag til en løsning?

Hvis i har input ville det være fantasktisk!

/Steffen

sko

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2006 10:20:11
Svar/Indlæg:
1954/464
hmm...tror du kan finde det i catalyst controlcenter...

så kan du vist finde noget der hedder temperature threshold..

men mange gpu kan tåle at blive 120 grader...

men ikke at det ligefrem er sundt til dem... :p

stew007

Overclocker
Tilføjet:
09-10-2006 10:29:03
Svar/Indlæg:
3/1
tak for hurtig svar.

Okay, cool det vidste jeg ikke at de kunne "holde" til.

Jeg har bare dårlig erfaring med ATI's Control center, så jeg har kun installeret driveren...

Men det kunne godt være jeg skulle tage chancen og prøve at installalere det igen...

kender du til et sted man kan få et datasheet overe sit ATI kort?

sko

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2006 10:35:28
Svar/Indlæg:
1954/464
hmm...data sheet...

hvad vil du bruge det til..?

under alle omstændigheder vil jeg dog mene du bør få temperaturen ned på kortet..?

du kan sikkert finde nogle flere specifikationer på din producents hjemmeside...

men sæt en blæser eller noget på, for at få den lidt ned i temperatureren eller skift køleren..?

grafikkortet er jo ikke stabilt, og samtidig så kan du jo eventuelt komme til at smelte ledninger eller noget, hvis den er så varm...

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2006 11:17:26
Svar/Indlæg:
3532/303
passivtkølede grafikkort kan kun anbefales hvis man har et fornuftigt airflow, lyder somom dit halter en smule, ihvertfald når vi taler passivt. Hvordan står det til med blæsere ?

stew007

Overclocker
Tilføjet:
09-10-2006 11:31:19
Svar/Indlæg:
3/1

Hej igen

SKO: mht datasheet: tjaa jeg er bare nysgerrig 🙂
og ja jeg er MEGET interesseret i at få temp'en ned 🙂
jeg syntes ikke jeg kan finde hjælp på ATI's hjemmeside. De er jo os kun interesseret i at sælge 😉

CORNERRAGE: Ja det har du fuldstændig ret i, der er ihvertfald ikke gennemtræk 🙂 mangler airflow så det gør noget.

Der er en blæser, den på cpu'en og så er der min low-noise strømforsyningsblæser som ikke rigtg hjælper her.

Der er kølegitter på siden som går ind på cpu'ens blæser via et rør.

hvordan kommer jeg videre?

tak for responsen indtil videre 🙂

sko

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2006 11:39:53
Svar/Indlæg:
1954/464
igen..

prøv og sig hvilket kort det er...hvilken producent..

eventuelt link..

så har vi andre en chance for at se, hvordan kortet rent rent faktisk er ser ud.. ;)

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
09-10-2006 14:01:34
Svar/Indlæg:
15982/637
Få sat et par kabinet kølere i PC'en, det gavner alle komponenterne.

stew007

Overclocker
Tilføjet:
09-10-2006 14:28:27
Svar/Indlæg:
3/1
Hej igen

Ja det er nok en god ide med at få nogle kabinet kølere i dyret.

mht: hvilket kort det er, så har jeg vidst gjort det klart i overskriften hvad det drejer sig om 🙂 Jeg kan dog ikke finde et billede af den præcise model jeg har.

Men tak igen for svarene, jeg finder ud af noget køling af en art. i værste fald andet grafikkort. passivkøling skal mand vidst bare holde sig fra hvis man skal trække mange kræfter ud af dit kort.