hvorfor ikk? hvad er flaske halsen i den her?

Case-modding d.  09. oktober. 2006, skrevet af djk
Vist: 926 gange.

djk

Superbruger
Tilføjet:
09-10-2006 12:00:44
Svar/Indlæg:
586/212
så lige det her kabi, og har i et stykke tid haft lyst til skifte til et af de her upside-down kabinetter,

er den her så ikke cool nok.
http://www.tuniq.com.tw/Chassi...

hilsen Danielsan

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2006 12:08:39
Svar/Indlæg:
3532/303
Du mener altså btx kabinetter ?
Synes egentlig ikke det du linker til har noget specielt at byde på, jeg ville holde mig fra det med mindre selvfølgelig at prisen er en slik.
Lian-Li har vidst et par BTX'er derude og nogle ATX/BTX kabinetter. Derudover mener jeg også at Stacker er A-/Btx

Moze15

Superbruger
Tilføjet:
09-10-2006 12:08:42
Svar/Indlæg:
1235/80
den eneste minus er nok at din psu ledninger skal være lange, ellers ser jeg ikke noget negativt ved kabinettet

Thhdk

Superbruger
Tilføjet:
09-10-2006 13:31:08
Svar/Indlæg:
30/2
BTX standarden er (ret mig, hvis jeg tager fejl) primært blevet promoveret på muligheden for bedre at kunne adskille varmekilder i kabinettet og således bekæmpe/bekæmpe disse bedre.

Umiddelbart har flere producenter BTX kabinetter på markedet. Fælles for dem alle er at bundkortet så at sige vender på hovedet i forhold til ATX-monteringen.

Ofte er harddiske og strømforsyningen placeret i et separat rum i kabinettet, hvilket tillader bedre styring af luftstrømning og varmeafledning. Dette fører dog i nogle tilfælde til en del komplikationer i forbindelse med kablingen. Som #2 er inde på er kablingen ofte besværliggjort af dette.

Den væsentligste fordel ved BTX kabinetterne (optimeret rumdeling for bedre styring af varmeafledning) er dog i visse tilfælde meget uhensigtsmæssig af flere grunde:

1. Rumopdelingen betyder, at man ikke har plads til så mange komponenter i kabinettet. Et eksempel herpå ses i Lian Li's ellers så fede kabinetter med plads til 6 harddiske i nederste rum... her vurderers det i flere reviews, at der reelt ikke burde være installeret mere end 2 harddiske pga den trange plads.
Hvis du går efter kabinettet, du linker til vil dette dog ikke have nogen betydning for mig at se.

2. Mange nyere bundkort anvender idag såkaldt heatpipe teknologi til køling af northbridge mv. Da denne teknologi til en vis grad kræver korrekt orientering af bundkortet, vil et bundkort monteret på hovedet muligvis performe ringere end ellers...

Tomshardware havde for 1-2 år siden en "hvad blev der af BTX-standarden" artikel... tror egentlig stadigvæk, at standarden endnu ikke er slået igennem...så måske skulle du overveje at gå efter et ATX kabinet...

Personligt ville jeg nok gå efter Antec's P180B kabinet, der tilbyder alle fordelene ved BTX plus lidt mere...

http://edbpriser.dk/Products/L...

Held og lykke

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2006 13:37:52
Svar/Indlæg:
5600/32
Lige for at få noget på det rene, så er kabinettet i #0 stadig et ATX kabinet. De har bare roteret motherboard tray 180 grader.. ;)

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2006 13:41:26
Svar/Indlæg:
5600/32
#3, Intel annoncerede, så vidt jeg husker, for et stykke tid siden, at de ville droppe BTX standarten igen.

Nyhed om det -> http://www.hol.dk/nyheder.asp?...

Whistler

Superbruger
Tilføjet:
05-11-2006 14:06:45
Svar/Indlæg:
207/0
Sun Microsystems har brugt "BTX" i mange år, de kalder det dog ikke rigtig noget.

Compaq/HP, lever faktisk nogle af deres PC'er som lugter meget af BTX, men det er nok også for at løse diverse varme, flow problemer, i deres mini maskiner.