winxp start up probs

Software d.  09. oktober. 2006, skrevet af Drunken
Vist: 305 gange.

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2006 21:33:36
Svar/Indlæg:
1107/258
sad og spillede og lige pludselig hakkede den voldsomt og frøs så fast. genstarter pcén og nu kan den ikke gå i winxp mere. om det så er fejlsiktret eller sidste virkende konfiguration eller hva jeg vælger. man ser den loader nogle ting i bunden men så går den bare tilbage som den genstarter,
smider jeg en boot cd i og kommer i dos (win98 cd) finder den kun A: den kan ikke lave en cd boot rom eller hva det hedder.

kører i noget raid. delt i 3 partitioner. c,d,e alle eksistere ikke i følge Dos,

prøvede at smide min winxp cd i, og da den loader alle drivers osv så går der blå skærm i og skal slukke pcén for at komme nogle vegne. noget med hardwaren kan tage skade og windows lukker ned.

prøved at installere de andre sata drivere igen men min diskette er ukendt format selvom den er lavet på min gamle pc med samme windows i og som HAR virket på min gamle.

i min bios kan den godt se in maxtor under Third IDE master CD rom er i secondary IDE master. ´sata er enabled

mit system er AMD Athlon64 X2 4400+, S939
Asus A8N32-SLI/Deluxe, nForce4 SLI, S939
BFG GeForce 7600GT, 256MB, PCI-E
Maxtor MaXLine+III 300GB, 16MB, SATA300
Kingston DDR400, 2x1024 MB, CAS 3
Windows XP Pro Edition DK

nogle som ved hva jeg skal prøve ??

kan først skrive tilbage imorgen efter arb ved en 15.30 - 16.00 tiden, håber der gemmer sig et geni derude :i

Hilsen mig :)

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2006 22:20:12
Svar/Indlæg:
1107/258
ok fanst så ud af at det ER min harddisk,, kan ikke finde nogle.
sagde den vist under en windows installation. ingen harddisk..
hmm kan det skulle noget raid vrøvl ??

ville helst gerne kunne beholde alt på mit d og E drev. så det kun er windows drevet der evt skal slettes,,
derinde ser dte ud til at jeg godt kan slette min harddisk men det vil jo ødelægge alt jeg har fuldstandigt >.<

computere er da kun til folk der har det for let i hverdagen!! x(

men så langt så godt. harddisken vrøvler.. så håber nogle kan hjælpe her :=)

anyway i det raid halløj man kan tappe til i opstart der kan den ihvertfaldet godt se min harddsk. bare ikke nogle partiotioner. men der står da 279.48gb til capacity. så det passer skam ok.

0 healthy nvidia jbod NVIDIA står der når jejg tapper til raid. kan så trykke F10 for at gå ind og rodde

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2006 16:06:54
Svar/Indlæg:
1107/258
kan heller ikke fdiske :(

ingen som har en ide ?? kan det være harddisken som er gået i smader ?? ; ;

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2006 16:37:44
Svar/Indlæg:
5410/123
Prøv diskene i en anden pc.

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2006 17:34:27
Svar/Indlæg:
1107/258
tja. er ikke så glad for at skille pcén ad, ungår det helst,

er der ikke andet man kan prøve først ? :r

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2006 17:40:04
Svar/Indlæg:
1107/258
tror jeg akn snyde den nu hvis jeg bare kan få indlæst noget sata forståelse under winxp installation. F6 halløjet. nogle derved hvad der er for en præcis driver diskette jeg skal lave ? kan være det er den der er smuttet lige pludseligt. samme blå skærm som dengang det var det der drillede., kan bare ikke huske hva der vandt slaget dengang. noget med et program der kunne lave en diskette men KUN under fejlisikret tilstand. hmm,, ?:(

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2006 17:45:35
Svar/Indlæg:
5410/123
Prøv og se om du kan boote fra den cd der fulgte med dit bundkort. Så kan det være at den selv laver en diskette. Det har jeg prøvet.

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2006 18:39:29
Svar/Indlæg:
1107/258
ok har så er den diskette lavet- var lige inde i fdisk og der kan de se C: og D: men at de er blevet til fat16 og fat12. wierd. type PRI dos

men vil prøve at se om jeg kan installere win xp lige straks

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2006 18:59:36
Svar/Indlæg:
1107/258
hmm doh.. under installation hvor jeg kan trykke "s" for at specificere en diskette der siger den ukendt filsystem. har også bøvl med min anden pc med de disketter. har virket fint for 5 mdr siden.. nogle måde jeg kan få dem lavet om til et normalt filsystem ??
kan ikke formatere dem op den her pc. og er utrolig langsom i det hele taget det a: drev,

på min pc med probs der kunne den heller ikke formatere med den boot motherboard cd. selvom der var 2 forskellige . quick og noget andet. men kunne godt kopiere sata driver ned på selvsamme diskette ,, og det er så nu den siger : Denne disk kan ikke læses, fordi den indeholder et ukendt filsystem.

hvorn laver jeg en normal diskette mht fil system ??? lol. ingen af dem kan formattere en diskette.

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2006 17:57:14
Svar/Indlæg:
1107/258
hmm har fået nye disk sjovt 3 kan gå i stykker på samme tid.. men stadig blå skærm ved installation ; ;

så tror nu det er et Bios problem..

nogle der ved hva jeg skal gøre i min bios ??? når jeg indlæser alle medfulgte drivere under xp inst. så gir den en blå stop skærm.. alle dem der er på min Asus A8N32-SLI/Deluxe
Bios:
raid setup : sata1 and sata2 -enabled
nvidia raid function Enabled
sata 1 enabled
sata 2 enabled
sata 3 disabled
sata 4 disabled

skal lige sige at min harddisk er er sat i sata 2 porten på bundkortet.

advanced:

1394 enabled
silicon image mode = Raid mode --- (kan vælge sata2 mode)

alt hvad jeg kunne finde der måtte omhandle sata drivere,

nogle idéer ?? kan forresten se mit c: i dos nu efter en formattering med ME cd :) så det er da en start :)