Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2006 13:05:57
Svar/Indlæg:
1972/260
Hey folkens
Jeg sidder her med et system der gerne skulle være meget oc-venlig, men som sædvanlig er der et eller andet galt.
systemet består af...
DFI LanParty UT nF4 Ultra-D @ SLI-D (flashet med SLI-D BIOS).
Opteron 170 dual core 2.0 Ghz.
Crucial Ballistix 2 x 1 GB DDR500 PC4000.
Inno3D GeForce 7900 GT med volt mod x 2 i SLi.
Western Digital 36 GB S-ATA Raptor disk.
CoolerMaster Pure Power 550WATT PSU.
Og probemet er så at den laver nogle mærkelige ting når jeg prøver at oc. Inden jeg fik GFX-kort nummer 2 kørte det hele fint ved FSB 261 Mhz x 10 og ram på 290 Mhz = DDR580. Selv GFX-kortet havde en pæn oc. Det mærkelige var bare at alt skulle have en tand for meget strøm. CPU fik 1.52v, Ram fik 2.9 - 3.0v ellers ville computeren slet ikke starte (ikke engang uden OC) og selv chip settet fik 1.6v.
Da jeg satte GFX-kort nummer 2 i, begyndte lortet stille og roligt at blive ustabilt. I flere dage har jeg prøvet at finde ud af hvad der er galt men uden held. Da jeg så i går pillede en af ram klodserne ud så det ud til at køre stabilt. Først og fremmest kørte alt med lige præcis så meget strøm som det skulle have. CPU kom op på FSB 270 Mhz x 10 stabilt ved 1.45v, RAM kom op på 300 Mhz = DDR600 stabilt og begge GFX-kort blev oc rigtig meget. Problemet i dette var at det kørte single channel og det mærkelige var at med en klods ville computeren kun boote hvis klodsen var i de ovøerste DIMM-slots, altså i slot 1 eller 2.
Jeg prøvede derefter bare at stikke klods nummer 2 i igen uden at sætte BIOS settings tilbage. Det resulterede i at jeg skulle igen give rammene 3.0v og CPU 1.52v og chip 1.6v og derefter fik jeg blå skærm lige efter windows loadede.
Jeg kan kun tænkte på 2 ting der muligvis kunne være galt. og det er.... PSU'en er ikke effektiv nok ved 2 klodser i dual channel da stort set alt i computeren skal lave ekstra arbejde eller memory controlleren i CPU'en fatter ingenting.
Hvis i kan hjælpe mig er i meget velkomne til det. Forslag til hvad jeg kan gøre er meget velkomne.
Takker.
Mvh.
Hessi :)