Vand Køling Til bærbar:D

Vandkøling d.  11. oktober. 2006, skrevet af z-fat
Vist: 436 gange.

z-fat

Overclocker
Tilføjet:
11-10-2006 09:49:24
Svar/Indlæg:
1/1
Heej :e
Jeg har en barbær som snart skal til at skiftes ud, så jeg har tænkt på at lave et bette kølings projekt med den, nemlig vandkøling.
Men problemet er jeg ved ikke om der findes nogen profiler til min CPU, Jeg har tænkt på at lave en ekstern Box så det bliver noget med at Vandkøling kan tages af og på.
På en sjov måde:P

Tak på forhånden:D:D

z-fat

Overclocker
Tilføjet:
11-10-2006 11:20:53
Svar/Indlæg:
1/1
Det er en socket 754 hvis det hjælper men det er mobile...

Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2006 11:30:00
Svar/Indlæg:
3214/18
Hvad vil du få ud af projektet? Og er du villig til at ofre 1000+ kr på det?

Hvis ja, så skal du lede efter et meget tyndt kølehoved, som enten har studserne ud af siden eller hvor der kan monteres 90graders bøjninger.

Din idé med en ekstern boks, er nok også den eneste løsning, da du aldrig vil kunne få en radiator og en pumpe til at være inde i sådan en maskine.

IMO lyder det dog som et "dødfødt" projekt og som at smide pengene ud af vinduet. ;)

Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2006 11:37:05
Svar/Indlæg:
3214/18
Du skal nok også overveje, at du pludselig ikke har en bærbar mere, da du skal slæbe rundt på en ekstern kasse ved siden af.

Din idé med at det skal kunne tages af og på, vil aldrig kunne fungere, hvis det skal kunne gøres på under 10 minutter. Du vil under alle omstændigheder skulle montere en anden køler, hvis du fjerner kølehovedet fra CPU'en. Det kræver rengøring af kernen samt påmontering af nyt kølepasta. Ydermere så er kernerne på mobile CPU'er næsten altid blottede, hvilket gør dem mere sårbare - så du kan risikere at ende op med en knækket kerne ved hyppige kølerskift.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2006 12:47:18
Svar/Indlæg:
4018/217
Vil du lave en server af dan?
Så kan det godt lade sig gøre.
Hvis du vil havde den med rundt så er det som #1 siger et dødfødt projekt.
Men det kunne blive en fed server der ikke larmer, bruger meget lidt strøm og ikke fylder så meget...

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2006 12:52:08
Svar/Indlæg:
3532/303
Som jeg forstår det skal du Have en bærbar med vandkøling. Kunne slukke den, afmontere køling, flytte tingene, sætte køling til og så tænde bærbar. hvis det er tilfældet kan du godt, ellers bliver det et rod.
Der var en tråd for ganske kort tid siden om det samme, mener endda at sajmon endte med at lave det. Han lavede en større bund på hans computer og fyldte alt ind i den, det gør den uhandy og det er smådyrt, men helt sikkert et sjovt projekt som gør maskinen server værdi.