Skift fra 939 til AM2

Bundkort / CPU d.  11. oktober. 2006, skrevet af Emze
Vist: 265 gange.

Emze

Superbruger
Tilføjet:
11-10-2006 22:00:54
Svar/Indlæg:
666/100
Hey alle sammen

Jeg har et Asus A8n-E bundkort og har overvejet at skifte til den nye Crosshair

Ville bare vide om min AMD 64 X2 4200+ kan bruges på en AM2. Jeg har fået at vide at det kun er blæseren som ikke kan bruges på AM2 men spøger lige jer for en sikkerheds skyld.

og hvad med Windows ? har også fået at vide at hvis du har en OEM version så kan du ikke skifte bundkort uden at du skal købe en ny version af Windows... Er det rigtigt ?

Håber i kan hjælpe mig :) På forhånd tak :e

Jenner

Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2006 22:02:03
Svar/Indlæg:
2267/261
Nej, det kan den ikke.

Emze

Superbruger
Tilføjet:
11-10-2006 22:09:24
Svar/Indlæg:
666/100
hvad kan jeg ikke ?

Hvilken har du svaret på ?

Cpuen, blæseren eller windowsen ?

allan_84

Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2006 22:26:34
Svar/Indlæg:
765/82
til et AM2 bundkort skal der en AM2 cpu til.
altså ny cpu? ---> ja

det er rigtigt at køler fastgørelsen er anderledes, men nogle af de gamle s939 køler kan godt bruges! (bruger selv en fra min gamle s939 på min nye AM2!)

hva blæser/køler vil du gerne bruge, så kan jeg måske hjælpe med at finde ud af om den kan bruges, husk der følger jo en ny køler med hvis du køber "BOX/boks versionen" når du handler CPU.

hmm, det med windoes ved jeg ikk så meget om, men er det ikk bare noget med at den ikke vil aktivere og så siger windows at du skal ringe til en microsoft hotlinie, og få den aktiveret manuelt.

der må være nogen her inde der selv bruger en OEM version der kan svare på det.

husk også at AM2 køre normalt med DDR2 ram, og da du har DDR1 i din Asus A8n-E, så skal du også have fat i sådanne nogle.

hvis der er andre ting, så fyr endelig løs, så skal jeg da prøve med hjælp så godt jeg kan.

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2006 23:51:27
Svar/Indlæg:
4657/53
fra 939 til am2 skal du ha en ny cpu/ram og sikkert også en køler.

der findes 2 typer af oem vers af windows. så er det jo så lige hvilken vers du har.

copy fra MS.

OEM Fuld Pakke Produkter (FPP) er betegnelsen for de softwareprodukter, du kan købe i æsker i detailhandlen eller hos en Microsoft forhandler. Produkterne kan købes af alle og kræver ingen licensaftale med Microsoft.

og den normale oem.

Original Equipment Manufacturer (OEM) er betegnelsen for den software, som allerede er installeret på pc'en, når den leveres fra forhandleren. Det er som oftest Windows, men kan også være andre produkter. Fælles for disse softwareprodukter er, at de ikke kræver nogen licensaftale med Microsoft. Softwaren "lever og dør" med pc'en og må ikke kopieres til andre pc'er.

Du kan læse mere her og du kan også teste din vers af windows så du kan se hvad det er for en vers du har.
http://www.microsoft.com/danma...