Ny PC - bundkort?

Bundkort / CPU d.  12. oktober. 2006, skrevet af mikkelfrost
Vist: 298 gange.

mikkelfrost

Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2006 01:26:05
Svar/Indlæg:
216/96
efter at have kikked lidt rundt er jeg ved at være klar til at bestille min nye pc men manghler lige lidt råd og hjælp til det sidste.

listen :

kabinet : Antec Performance One P180B
http://www.prcdata.dk/ProduktL...

cpu : Core 2 Duo E6600 2.4 GHz
http://www.prcdata.dk/ProduktL...

cpu køler : skal være meget stille??

bundkort :???? er på herrens mark her :(

System-> WD Raptor WD1500ADFD 150 GB

Lager: 1 måske 2 stk WD Caviar SE16 WD4000KD 400 GB

grfik .: pasivt kølet helst

PSU: ??

RAM: 2GB forslag ??

Hva syntes i ? Gi nogen tips.

jeg går efter stabilitet og at den ikke siger en dyt :)

_-Q-_

Overclocker
Tilføjet:
12-10-2006 01:48:54
Svar/Indlæg:
171/9
Som systemdisk havde jeg valgt 2x raptor 36Gb i RAID 0+1 og så self. et bundkort som understøtter det.

Mht. RAM, så skal du ikke spare spare her. Hellere købe 1G hurtige end 2G som er langsomme.

Køling: Hvad med at hælde vand på?

sko

Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2006 08:40:18
Svar/Indlæg:
1954/464
vil mene at wdd150 er hurtigere....

men er at have læst, at den selv slår et raid med 2 36 diske...

mht til ram...

så vil 1 gb hurtigere ram, aldrig opveje 2 gb langsomme ram...

skal samtidig også siges, at ddr2 ram, jo næsten altid kan følge med...du kan jo altid bruge divider osv.

så jeg synes det det meget fint ud det du har valgt

skal du overclocke?
Og i hvilken prisklasse kunne du tænke dig grafikkort...?

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2006 09:19:13
Svar/Indlæg:
3532/303
mht. passivt gfx ville jeg sige : Nej!
Hvis du har en raptor der i forvejen larmer en smule er det underligt at slutte med en nonoise løsning. Så hellere købe et kort med fornuftig køling på i forvejen. nVidias 7900 serie er ret strømsvage og udvikler derfor ikke så meget varme, det kan resultere i mindre køleløsninger med lownoise blæsere.
Mht. Mobo ville jeg snuppe et asus p5b eller hvad de hedder. Dem med 965 chipset.
Cpu køler ville måske være en zalman eller hva de nu hedder, dem som man også kan få til gfx. Så kan man købe et sådanne set og så ser indmaden også bare lidt monogam ud.
Ram: Køb et par pc-6400, altså DDR800. Det er et godt stykke over hvad cpuen kræver og det er ret billigt. Man kan vidst få et par corsair eller ocz blokke på edbpriser for 1500 kronski. 2 gb er et must og vil ikke engang begynde at anbefale andet, slet ikke når nu vista er på vej.
Mht. harddiske mener jeg at seagates næsten ikke larmer og yder som bare pokkers. Måske det var værd at overveje ?