Sata drivere på laptop

Diverse d.  12. oktober. 2006, skrevet af Shtirlits
Vist: 291 gange.

Shtirlits

Overclocker
Tilføjet:
12-10-2006 19:36:16
Svar/Indlæg:
18/4
Hejså!

Hvad gør man når man vil installere XP på en laptop med en SATA HD men uden en floppy?

Når man i starten af installationen trykker på F6, og man kommer til der, hvor man skal indlæse drivere, siger installationsprogrammet at floppydrevet er ikke blevet fundet i systemet, så det er ikke muligt at få SATA driverne indlæst. Er der nogen der kender en løsning til problemet? :)

På forhånd tak! :)

Moze15

Superbruger
Tilføjet:
12-10-2006 19:58:40
Svar/Indlæg:
1235/80
det skulle ikke være nødvendigt at installere en driver hvis du bare har brugt en installations forberedelses program fra hdd producenten....

Der findes mange emulatore som kan emulere en usb-pen til en floppy, jeg har selv prøvet et par af dem og de virker...søg på google efter dem..
hvis det ikke kan lade sig gøre så prøv at søge på producentens hjemmeside efter en driver image eller et andet tool...

Shtirlits

Overclocker
Tilføjet:
12-10-2006 20:34:46
Svar/Indlæg:
18/4
Kan du ikke stikke et par keywords? Jeg har prøvet at søge, men kan ikke lige finde det rigtige. Kan hellere ikke finde noget på producentens hjemmeside.

_-Q-_

Overclocker
Tilføjet:
13-10-2006 01:53:22
Svar/Indlæg:
171/9
Det er vel ikke nødvendigt at installerer drivere under win-xp installationen. Det er da kun hvis det er RAID eller SCSI.

Calimero

Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2006 08:15:03
Svar/Indlæg:
623/31
Jo det er det, hvis det er en ældre version af Windows. Har også haft en enkelt Lenovo hvor Windows XP sp2 ikke kunne finde harddisken. Så bliver man jo nødt til at bruge recovery funktionen og får alt det skrammel installeret som man fjerner som det første...

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2006 08:37:32
Svar/Indlæg:
3943/44
Man kan slipstreame drivere og meget andet ned på sin windows cd (man laver simpelthen en ny disk)
F.eks. kan man smide SP2 direkte på cd'en, så slipper man for at installere det som det første.

http://hwt.dk/test_show.asp?id...
Her er en guide, om den er god skal jeg ikke kunne sige, da jeg ikke har fulgt den, men prøv det, det er vist ikke så svært.