Netværk?

Software d.  13. oktober. 2006, skrevet af Kent_p
Vist: 262 gange.

Kent_p
 
Overclocker
Tilføjet:
13-10-2006 14:27:06
Svar/Indlæg:
51/29
Hej.

Hmm ved ikke hvordan man kan forklare det. men det ligesom jeg er blevet "lukket" ud af switchen og det herhjemme. Jeg kan ikke de andre computerer her i hjemme, også kan jeg ikke updatere forskellige ting og download noget .

Nogle der kan hjælpe mig ? Spørg gerne nærmere, vil svarer så godt så på det så jeg kan få løst det problemet.

steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2006 15:11:26
Svar/Indlæg:
2870/65
Øhm....lukket ude. Det kræver vist en nærmere forklaring :e

Kører du med dhcp-server/klient...fra routeren? ...og de andre maskiner kan godt)? Så, har vi begrænset problemet til den ene maskine.

Er der et rødt kryds henover LAN-ikonet i "Netværks-forbindelser", ¨så check kablet/netkortet.

Er maskinen på samme subnet som de andre maskiner (IP/Subnetmask/Default Gateway)? Hvis ikke, så prøv at sætte disse manuelt.

Åben en DOS-prompt: "ipconfig /all (Enter). Har du en ip addresse der hedder 169.254.x.x, så har maskinene ikke fået en ip-addresse fra routeren. Er ip addressen på samme subnet som de andre maskiner, er der 2 muligheder:

Enten kan den pinge dem...(og du kan finde den andre maskiner med lidt tålmodighed)
Eller den kan ikke pinge de andre: Mulig løsning:
1. Ping 127.0.0.1 (local host)
2. Ping routeren (default gateway)
3. Ping en ip på Internettet (f.eks. 212.242.40.3 CC´s primære dns server)

Når du har gennemgået denne rækkefølge, ved du nogenlunde hvor du har problemet.

NB: Husk lige at checke om din indbyggede firewall er slået til.





Kent_p
 
Overclocker
Tilføjet:
13-10-2006 15:18:44
Svar/Indlæg:
51/29
Nærmere beskrivelse, jeg modtager rigtig nogle filer. har modtaget 84 på 1 time. og sendt 82xxx filer . :)



Kent_p
 
Overclocker
Tilføjet:
13-10-2006 15:21:25
Svar/Indlæg:
51/29
jeg modtager ikke rigtig nogle*
og det går sløvt til også, er det ligesom jeg har fået begrændset det hele.



bloodoak
 
Overclocker
Tilføjet:
13-10-2006 20:15:41
Svar/Indlæg:
22/10
Jeg ved ikke om det er noget du kan bruge men jeg pleje som regel at resette min når der går kluder i det.

Du skal dog lige være opmærksom på at hvis din router er sluttet direkte til en telefonledning uden at der er andet imellem så er der en masse som der skal indstilles på routeren før du kan gå på nette igen. har du ikke disse informationer vil jeg stærkt fraråde at resette den.

Prøv at se om det er nogle af de andre fejl for det kan nemt tage noget tid at få en router op at køre igen.

Sidst jeg resettede min tog det en halv time at få den op at køre igen men jeg havde heller ikke lige de informationer jeg havde brug for for at få den indstillet rigtit.



Kent_p
 
Overclocker
Tilføjet:
14-10-2006 23:48:08
Svar/Indlæg:
51/29
mit internet går over antenne ? :/
Men tror jeg må ringe ind til dem?

Lidt underligt med at jeg kan spille spil over nettet, uden at modtage nogle filer . ? :/