Mysteriet om det forsvundne dvd-drev

Diverse d.  13. oktober. 2006, skrevet af Jam The Man
Vist: 369 gange.

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2006 20:49:11
Svar/Indlæg:
976/138
Hey...

Jeg sad her i går og ville lige spille lidt BF2 og så sker der ikke noget da jeg smidder skiven i. Jeg prøver så at force den til at starte spillet, men den siger skiven ikke er i. Da jeg så tjekker inde i My Computer for at se om den har læst skiven og så er mit drev der slet ikke mere, heller ikke det emulerede drev fra Daemon Tools er der.
Ind i Device Manager for at tjekke om drevet er at finde der, og det er det, men det har sådan et lille udråbstegn ved det og i Options står der at driveren er loaded, men hardwaret kunne ikke findes:

"Windows successfully loaded the device driver for this hardware but cannot find the hardware device. (Code 41)"

Har haft det pillet fra og sat til igen, og har også tjekket i BIOS og den detekterer det fint...

What to do?

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2006 22:51:01
Svar/Indlæg:
976/138
Hmm...

Nu har jeg så også prøvet at have drevet slettet og installeret igen. Windows finder det fint nok efter et reboot og den lille ballon i hjørnet kommer flyvende og siger den har fundet et drev, og så står det også fint i device manager, men det er stadig ikke at finde i my computer og læser ikke skiver.

Har også prøvet at flytte IDE port, men det gav samme resultat...

HELP

Alco

Superbruger
Tilføjet:
14-10-2006 02:20:08
Svar/Indlæg:
322/30
bare gi mig din comp Jam.. Du kan jo ikke administrere det alligevel..

Hmm.. Har ellers givet dig alle de ting jeg prøvede med mit dengang.. Men kan fandme ikke huske hvad det endte med..

Format C: måske.. men er ikke sikker.

har du prøvet en Repair af win?

Selas

Elitebruger
Tilføjet:
14-10-2006 02:34:03
Svar/Indlæg:
2845/91
prøv at se om du kan se det i kontrol panel > administraton > computer admin > diskhåndtering, hvis det er der, så er det fordi daemon tools har hugget drev bogstavet, prøv at bytte lidt om på dem derinde. :)

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
14-10-2006 17:31:52
Svar/Indlæg:
976/138
Drevet er heller ikke vist inde i Disk Management... Men det ligger lige nu i Device manager som installeret og virker...

Fatter absolut ingen ting...

Det skal også lige siges at drevet sådan set virker. Kører fint inf og ud og blinker og alt det det skal, men virker bare ikke...

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
15-10-2006 14:28:55
Svar/Indlæg:
976/138
Nu har jeg så også prøvet at installere Alcohol 120% og lave et virtuelt drev, men det kan jeg heller ikke... Alcohol melder ingen fejl, men det drev jeg laver kommer bare ikke frem nogen steder... Og i Daemon Tools kan jeg godt lave drev og mounte images, men det drev kommer heller ikke frem og der sker ikke noget ved mount...

Kan det virkelig passe at bare fordi jeg ikke gad at reboote efter Daemon Tools install at min win nu er fucked og jeg skal formattere?