Gamle stumper=Ny HTPC??

Media Center d.  13. oktober. 2006, skrevet af nørrebronx
Vist: 451 gange.

nørrebronx
 
Superbruger
Tilføjet:
13-10-2006 23:19:53
Svar/Indlæg:
50/15
Har følgende ligende og flyde som jeg håbede på kunne bruges til en HTPC.

Asus A8N8X bundkort
AMD 2500+ cpu
2x256 MB ram :00
ATI Radeon 9700 128MB grafikkort


Vil købe det der tv kort med dobbelt tuner som der bliver snakket meget om, en stor HD, og evt nogle andre ram.

Er det realistisk? Er der noget jeg skal være opmærksom på?

Hvad kvalitet vil det være vi snakker om med dette system i forhold til at se en dvd.

Får snart en 42" fladskærm som jeg gerne skulle kunne slutte den til.

På forhånd tak for hjælpen





nørrebronx
 
Superbruger
Tilføjet:
14-10-2006 12:33:14
Svar/Indlæg:
50/15
Har leget lidt med tanken om at bygge min primære pc om til en HTPC, men er i tvivl om følgende:

-Er der meget besvær med at bruge en HTPC til "normal" pc brug. Her tænker jeg på når man skal spille spil, gå på nettet osv. Kan man skifte fra XP til f.eks MC uden videre og omvendt

-Hvis jeg bygger min PC om til en HTPC, vil jeg kun kunne sidde i sofaen og spille osv. Vil krævende computer spil være et problem for en lcd eller plasma (tv)fladskærm?

-Er der mulighed for at tilslutte en computer skærm ca 10-15 meter fra HTPCen og kunne f.eks surfe og at der samtidig bliver set tv fra stuen.

- er der andre som har prøvet lign. som vil dele erfaringer.








Timozzdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-10-2006 13:55:36
Svar/Indlæg:
1636/115
Jeg har samme idé, vil lave min conroe vanspand om til en htpc.
Så jeg læser lystigt med.



Moze15
 
Superbruger
Tilføjet:
15-10-2006 13:07:12
Svar/Indlæg:
1235/80
#0
Det kan du sagtens, men støj kan være et problem

#1
det kommer an på hvilket styre system du vil bruge....
hvis du bruger Mediaportal, kan jeg ikke se at der skulle være problemer med spil..læs mere:
http://overclocking.dk/test_sh...

#2
det er nok et meget oplagt valg...



Moze15
 
Superbruger
Tilføjet:
15-10-2006 13:11:12
Svar/Indlæg:
1235/80
"-Hvis jeg bygger min PC om til en HTPC, vil jeg kun kunne sidde i sofaen og spille osv. Vil krævende computer spil være et problem for en lcd eller plasma (tv)fladskærm?"

som sagt vil dette ikke være et problem hvis du bruger medieportal, ved ikke noget om MS's styresystem til mediacentre


"-Er der mulighed for at tilslutte en computer skærm ca 10-15 meter fra HTPCen og kunne f.eks surfe og at der samtidig bliver set tv fra stuen. "

er ikke sikke men mener at det kan lade sig gøre, sog kræver det at du kan styre din htpc...




MJENSEN
 
Superbruger
Tilføjet:
15-10-2006 14:01:03
Svar/Indlæg:
1233/50
det burde du da kunne



nørrebronx
 
Superbruger
Tilføjet:
15-10-2006 16:05:26
Svar/Indlæg:
50/15
Tak for svar.

Jeg har mest lyst til at lave min primære pc til htpc og så lave alt via den. Støj er ikke et problem da den ikke kommer til at stå i stuen.

Jeg har undersøgt så meget jeg nu kan men er i tvivl om nogle ting.

Der kommer til at være en stor lcd skærm i stuen og en lille billig en i soveværelset, samt en "normal computer monitor" i et værelse hvor selve htpc'en også står.

Jeg vil gerne kunne spille 3d spil i stuen (LCD skærm), og værelset (comp. skærm).

Jeg vil gerne kunne se tv/optagelser/dvd i stuen(LCD) og sovevær(LCD).

Her kommer det "sjove"...

Er det muligt at jeg spiller et krævende 3d spil i enten stuen (LCD) eller værelset (comp.skærm) samtidig med at min kæreste ser tv/optagelser/dvd i enten stuen eller soveværelset??

Er det muligt? Er godt klar over at det bliver svært med kun et grafik kort. Men jeg tænkte på noget med at jeg kunne smække et gammelt geforce mx 400 kort i og sætte soveværelset til det og at så stuen og værelset kunne deles om mit 7800 gt...

Det er bare lige lidt ud over hvad jeg kan gennemskue med alle de stik og forskellige tilslutninger man har i dag...

Håber i kan hjælpe.






beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-10-2006 17:51:49
Svar/Indlæg:
3943/44
Jeg mener ikke at windows er så glad for at køre flere grafiske ting af gangen, også selv om man har dual-core.

Mange LCD skærme har vist to indgange, så jeg ville lave et dedikeret media center, og en dedikeret gaming maskine.

Altså Mediacenteret koblet til skærmen i stuen og og skærmen i soveværelset.

Så kobler du gaming stationen til din computerskærm og LCD i stuen, så skal du bruge fjernbetjeningen til at skifte over.

Tror at det vil være langt det nemmeste.



Moze15
 
Superbruger
Tilføjet:
15-10-2006 18:33:51
Svar/Indlæg:
1235/80
#6
jeg tror det var matrox der havde lavet et grafikkort der kunne gøre det...
men jo det kan du..

i stedet for at sætte to grafikkort i computeren kan du jo bare købe en skærm der har s-vhs tilslutning og hvis din grafikkort har s-vhs stik så kan du bruge det og så har du to stik til overs til dine skærme....

men som #7 siger er windows ikke glad for flere skærme, men der findes nogle små værktøjer der kan hjælpe windows på vej.....



nørrebronx
 
Superbruger
Tilføjet:
15-10-2006 18:35:14
Svar/Indlæg:
50/15
#7

Ja du har nok ret. Det vil måske nok også være irriterende i længden og for meget besvær når jeg alligevel har stumper som kan bruges til media center.

Tak for hjælpen til jer alle.