Fifa dobbelt hastighed! hmm hjælp!

Overclocking d.  14. oktober. 2006, skrevet af so/7ic
Vist: 671 gange.

so/7ic

Superbruger
Tilføjet:
14-10-2006 16:19:59
Svar/Indlæg:
289/79
hej

jeg har en nu fået min bærbar.. med centrino platform..

men hvis jeg spille fifa 2007 så forgår alt i dobbelt hastighed.. det er næsten umuligt at spille...

er der nogen som ved hvordan man ordner det...

har prøvet med og uden strøm.. ingen effekt..

mvh

Sonic

Jenner

Elitebruger
Tilføjet:
14-10-2006 16:57:36
Svar/Indlæg:
2267/261
Er der dual core på den ??

Så kunne det være derfor og så skal du anskaffe dig et hotfix af en art ?:(

Ghe2

Superbruger
Tilføjet:
14-10-2006 17:05:52
Svar/Indlæg:
732/39
Jeg prøvede det samme med et andet spil og der var der ingen hotfixes der virkede...hverken AMD´s eller det fra M$ som ligger her på siden.
Men start spillet og tab derefter ud i windows og åben joblisten....find den process som hedder fifa (eller hvad den nu hedder) og fjern forbindelsen til den ene kerne......det virker for mig.

Alco

Superbruger
Tilføjet:
14-10-2006 17:56:06
Svar/Indlæg:
322/30
Så kan man da sige man har sig en hurtig maskine.. Jeg synes nu ellers altid jeg har det sådan med nye spil, at de kører halvt så hurtigt på min comp. hehe.

Sorry for OT.

Men se da om der ikke er updates til spillet eller hotfixes.

Hawski

Superbruger
Tilføjet:
31-10-2006 07:56:02
Svar/Indlæg:
751/42
Det er simpelt ... FIFA er sikkert lavet sådan at den ser på din CPU's clockfrekvens når spillet startes op, og vælger så en setting der bestemmer farten i spillet baseret på din clock.

Problemet med din bærbar er at når spillet detekterer din CPU's clockfrekvens, så er din CPU i low-power mode (600MHz). Når du så går ind i spillet kommer der load på CPU'en og den bliver clocket op til dens nominelle frekvens. Det giver et større boost på spillet der ellers har skruet indstillingen ind til en langsommere CPU.

Løsningen er at slå power management til "desktop" inden du starter FIFA. Så vil CPU'en være i nominel frekvens når du starter FIFA, og problemet skulle være væk.

-Uffe