Jeg har købt en ny WD RE2 500GB SATA2 hdd. Den står til at køre UDMA5 i Sisoft Sandra. De skriver det ikke er optimalt. Kan det passe UDMA5 er SATA og UDMA6 er SATA2? (blot et gæt)
Hvordan får jeg det ændret til UDMA6? Jeg kan ikke umiddelbart ændre det i Enhedshåndtering.
tror ikke der så meget hente i performance den køre sata 1 der skal flytte en jumper på hd. mb skal understøtte sata 300 jumperindstilling står på hd wdc re2 serien er de bedste kan køre 24/7 ,pisse god hd
Hej doit. Jeg synes også harddisken er kanon. Ja den er bygget og anbefalet til at køre 24/7 og endda med 5 års garanti fra WD! Det eneste jeg kan se på merkaten på disken er noget med en jumper der skal sættes over pin 5 og 6 for at enable SATA150.. synes ikke der står noget om SATA2 / SATA300. Jeg kan se ind i pc'en men ikke lige vende hdd'en pt.. Tror ikke der er nogen jumper sat pt. Kan du forklare hvad jeg skal gøre for at sætte den til SATA2?
hvis der står på jumper pin 5-6 at den køre sata150 ,så er ikke så meget gøre, end kik i bios om instilinger står rigtigt performance mellem sata 150 -300 er mellem 1-3 % i performance