Ny GPS til 2K.

Diverse d.  14. oktober. 2006, skrevet af LlamaAgenten
Vist: 397 gange.

LlamaAgenten

Elitebruger
Tilføjet:
14-10-2006 19:45:00
Svar/Indlæg:
1129/113
Dav.

Jeg skal have fundet en GPS til 2k ca. - nogen som kan hjælpe?

Den skal være trafiksikker, altså en som kan finde vej, og ikke giver fejlagtige oplysninger, som kan bringe døden til følge. (Forkerte hastighedsanvisner, viser veje der ikke eksisterer, osv.)

Den skal bare have kort over Nordeuropa, altså Danmark, Tyskland, Sverige og Norge.

Jeg har kigget rundt omkring, og fandt en Packard Bell Compasseo 600, til 2k, men den er desværre ikke trafiksikker. :/

_-Q-_

Overclocker
Tilføjet:
14-10-2006 21:11:25
Svar/Indlæg:
171/9
Nu er der en del former for GPS (navigation).
Og jeg vil sige at det er meget vigtigt at du definerer hvad du primært skal bruge den til. Og hvor professionelt det skal være.

Hvis det er sådan en lille kasse til at sætte i forruden på bilen, så lad være med at stille for store krav. Dog er der en grund til at TomTom software er førende. Og det kan godt være at det bliver svært at finde noget til 2K som du ikke meget hurtigt bliver skuffet over.

Hvis man har pladsen så er en bærbar PC med en god USB GPS-antenne og ordentlig software langt at foretrække. Men så kan man også ramme en knold på lars-tynskids-mark med 1-3 meters nøjagtighed.

LlamaAgenten

Elitebruger
Tilføjet:
14-10-2006 22:48:27
Svar/Indlæg:
1129/113
Det skal være sådan en man sætter i forruden i en bil.

Professionelt? Jamen deet, den skal bare kunne bruges til at finde rundt, og ikke give forkerte oplysninger.

Men du vil altså foreslå en TomTom?

_-Q-_

Overclocker
Tilføjet:
14-10-2006 23:26:30
Svar/Indlæg:
171/9
TomTom er rimelig god når man skal finde vej, både i norden og sydover.
Dog er den noget dårlig når man er lokalkendt.

Du skal dog finde en forholdsvis ny model hvis den skal have trafikinfo indbygget. Og derudfra lave en de-route.

Der er meget at hente ved at sørge for at hukommelseskortet minimum er 100x speed og rigeligt stort.
Har oplevet mange gange (med 400MHz processor) at det tager alt for lang tid at beregne ny rute, når man tager en anden vej/misser en afkørsel.

Jeg bruger selv KRAK i DK, men det er også på bærbar.
Eller Kort & Matrikkelstyrelsen's digitale 4cm-kort når det er i terrænnet (fylder dog ca. 5Gb rå data).