Ja så skulle der købes en ny router , den gamle D-Link 504G som har gjort et kæmpe arbejde de sidste par år,skulle jo så skiftes ud med noget trådløs noget. Efter en del søgen osv fandt jeg en fra 3Com ( som jeg har hørt skulle være kval ). det blev model nr WL-553 da den havde en fin pris/ydelse. http://www.edbpriser.dk/Produc...
Den blev koblet til og så skulle jeg jo lige se om jeg kunne få den til og virke på mit net. 192.168.1.1 blev tastet og pass blev trykket ind. så prørger den om hvor i verden jeg befinder mig. og som en stolt dansker vælger jeg da Danmark. så ind under wan og kigge hvad der er af mulighedder, og sammenligne med det stykke papir jeg har fra min ISP som er struernet.net . intet er det samme :e nå men man må prøve sig frem ved og udelukke det man ved der ikke skal bruges. det er "MER" der skulle bruges (det ved jeg nu) og alle IP adr gateway/dns osv bliv trykket ind. men nul net . kiggede under diagnosen og på de led der er på routeren. alt var bare som det skulle være. den fandt fint min forbindelse og det hele men ingen internet. :(
nå men efter et par dages forsøg, måtte jeg jo bøje mig i støvet og ringe efter en kammi ( som er expert på dette område). efter et par timers forsøg skulle han i tænkebox og måtte mere eller mindre opgive ( det vil han aldrig indrømme) :e men han mente at min router manglede noget for og understøtte struernet system.
Det var jo lidt surt og høre da jeg ikke kan komme af med routeren mere. x( jeg har haft den i 3 uge nu.
Jeg gav den lige en chance mere. så en kande kaffe blev satte over. og nu skulle det være. load fabrikindstillinger så den var klar til et nyt forsøg. Og så kom den igen ( hvor i verden jeg befinder mig) kiggede lidt på de mulighedder der var, Finland.Norge.Sverrig og Danmark var på listen. hvorfor ikke prøve noget andet og Norge blev valgt. ind under wan og alle ip adr osv reboot og ind og kigge på diagnosen . og til min store overraskelse fandt den min isp gateway og dns server. så hurtig ud IE og se om overclocking.dk kommer frem og :e og det gør den da. Så til jer der køber den router så har 3com byttet om på Danmark og Norge :e :e og efter jeg har leget en del med den siden. så er den enlig let og sætte op og den kan alså en hel del mere end min gamle d-link router. og forwarde af porte har jeg ikke set meget nemmere. der er en dropdown list med masse af spil/programmer, så vælger man bare det man vil ha. og så køre det Så indtil vidre har jeg ikke fundet noget der ikke virker. ( ud over min isp køber udstyr i norge). om den er 100% stabil må tiden vise.