Vista RC2: Bootmgr is missing?

Software d.  15. oktober. 2006, skrevet af speed six
Vist: 588 gange.

speed

Elitebruger
Tilføjet:
15-10-2006 18:43:00
Svar/Indlæg:
786/83
Ja, som overskiften siger, så får jeg denne fejlmeddelelse, når jeg booter Vista op.

Hvordan løser jeg dette problem?

Vista blev ellers fint installeret, og jeg kunne også installere diverse programmer uden problemer. Fejlmeddelelsen fik jeg i forbindelse med min første reboot af systemet, efter at jeg havde installeret nogle programmer.

Jeg har prøvet at boote op på Vista DVDen og forsøgt at reparere installationen, men den finder ingen fejl.

Det underlige er, at lader jeg Vista DVDen sidde i drevet under opstart og ellers har valgt CDROM som første bootfrev, så booter den fint. Man skal self. bare lade være med at trykke en tast, når den vil boote på DVDen.

Mvh.
Henrik

speed

Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2006 09:37:53
Svar/Indlæg:
786/83
Jeg vil lige bringe mit indlæg til jeres opmærksomhed igen, da jeg endnu ikke har fået løst problemet.

Har i nogen forslag?

Mvh.
Henrik

klokkeblomst

Superbruger
Tilføjet:
18-10-2006 20:14:19
Svar/Indlæg:
194/44
Ved desværre ikke hva du kan gøre med dit problem.

Men tænkte at jeg ligeså godt lige kunne smide en lille tråd her angående det problem jeg har.

Og det er:

Hvor får jeg Windows Vista RC2? eller hvor har du fået det fra?

speed

Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2006 10:06:08
Svar/Indlæg:
786/83
Så fandt jeg sq en løsning på problemet. I bios på mit DFI 875P-T bundkort havde jeg sat SATA controlleren til auto, hvilket betød, at den gav den alm. ATA controller forrang over for SATA.

Ved at ændre indstillingen til enhanced mode, kunne jeg bestemme, at SATA skulle have forrang over for alm. ATA.

Det hjalp på mine bootproblemer

--00--

RC2 var tilgængelig for offentligheden for en kort stund. Jeg tror det var 1 eller 2 dage, hvorefter man ikke længere havde mulighed for at hente RC2.

Hvis du stadig vil have RC2, tror jeg ikke, at der er andre muligheder end at hente via alternative sider. Såfremt du har en seriel til RC1, kan du også bruge den til RC2.

/Henrik