Fullrate 20 Mbit - får I hvad i betaler for?

Diverse d.  16. oktober. 2006, skrevet af Velsrojs
Vist: 1487 gange.

Velsrojs

Superbruger
Tilføjet:
16-10-2006 11:01:07
Svar/Indlæg:
79/8
Hey

Denne tråd henvender sig primært til dem der har 20 Mbit forbindelse hos fullrate.
Jeg har 20 mMbit/1 Mbit, og har aldrig opnået en download hastighed højere end 14 Mbit...
Har testet med alverdens programmer, heriblandt tcptest 3.12, der max giver mig 12 Mbit TCP download, men 18 Mbit UDP download - men hvad kan man lige bruge UDP til???
Har desuden optimeret tcp/ip setting til denne type forbindelse, samt testet både http, https, ftp og nntp protokoller - samme resultat :(

Det jeg egentlig vil høre, er hvad jeres (i der også har 20 Mbit) maximale download hastighed er/har været

Min forbindelse:
20 Mbit/ 1 Mbit
Max opnået download (http/ftp): 14 Mbit

Prøver at danne mig et indtryk af, om fullrate fylder mig med løgn når jeg ringer ind og brokker mig, eller om det virkelig KUN er mig der er så uheldig...
(skal siges at de ved to forskellige lejligheder har "målt" min forbindelse fra dem til min router til henholdsvis 22 Mbit og 18,5 Mbit - dog uden at kunne give mig et reelt svar på, hvorfor jeg så ikke kan udnytte det hele...)

Kommentarer så som, "du skal være glad for at kunne downloade med så meget - jeg sidder på em 256 Kb forbindelse" og ligende "sure opstød" frabedes da de ingen relevans har for formålet med denne tråd

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2006 11:21:34
Svar/Indlæg:
1636/115
Det er meget normalt at man ikke kan udnytte hele sin forbindelse, og endnu mere normalt at man ikke kan måle den nøjagtigt.

Tror hastigheden er teoretisk.

Problemet er feks. at den som uploader måske ikke kan give mere end 14mbit i en given stund.

Og de programmer der måler hastighed, de sender pakker frem og tilbage for at måle hastigheden og er ikke særlig effektive.

Lad os sige du henter filer fra mig, som har 10/10mbit, så vil du næsten sikkert ikke hente fra mig med 10mbit. Der er en masse ting som står i vejen for en hurtig forbindelse, som pakkerne så skal uden om.

Det var vidst en sort snak.

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2006 11:23:16
Svar/Indlæg:
1636/115
Btw så har jeg ligget på 16mbit.s og har da også ramt bunden med 500kb.s Men det kun fordi det er så ustabilt.

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2006 11:51:03
Svar/Indlæg:
5600/32
"20. Kan TPTEST måle en forbindelse på 100 Mbit/s?
IT- og Telestyrelsen har i øjeblikket valgt ikke at understøtte tests med en hastighed, der er større end 10 Mbit/sek. mod serveren ved Danish Internet eXchange i Lyngby. Det skyldes, at IT- og Telestyrelsen vil være sikker på, at serveren eller dens tilslutning ikke skal blive en flaskehals ved målingerne. "

http://www.internetkvalitetsgu... .
Går ud fra det var det program du brugte, selvom du skrev tcptest? For så er der en grund til det ikke måler rigtigt.

dizx

Overclocker
Tilføjet:
16-10-2006 14:21:12
Svar/Indlæg:
1/1
Nu garanterer Fullrate jo ikke 20Mbit, det er op til 20 Mbit :)
Kommer an på din afstand til centralen, kobber kvalitet og støj.
Adsl2+ er bedst hvis man bor på centralen ;)

Velsrojs

Superbruger
Tilføjet:
16-10-2006 14:52:36
Svar/Indlæg:
79/8
#4> hmm...må vel vente til der kommer fiber i bygningen så *G* ;)
Nu er min forbindelse så bare blevet ednnu værre... hvor jeg før kunne få 14 Mbit, ligger den nu kun på 10-11 :( latterligt
Tak for input

steen

Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2006 15:23:02
Svar/Indlæg:
2870/65
Det er meget forskelligt (som andre har skrevet før mig) hvad du får ud af sådan en linie.

Det kommer også an på hvilket modem/router du bruger. For at tage mit eget eks. (selv om jeg bruger CPH Metronet):

CPH Metronet anbefaler (af uransagelige grunde) et Dlink 300-T modem.

Da jeg kørte med det Dlink nåede jeg max. op på 13/14 Mbit. (burde have været 24 Mbit). Så købte jeg et Linksys WAG354GSX modem/router/trådløs (3 i 1) til knap 1100 kr.

Så steg DL hastigheden til 19/20 Mbit. Fik at vide af en gammel kollega, at hvis jeg brugte et DL accellarator prog, kunne jeg muligvis opnå ca. 22/23 Mbit. Men jeg er nu godt tilfreds med den hastighed jeg har (som selfølgelig kun virker på de serveren der har kapaciteten til at UL den fornødne hastighed - f.eks. Microsoft).

Bor ca. 40 m fra centralen. Jo længere væk du kommer fra centralen, jo dårligere bliver støj-forholdet på din linie (i form af Ohm - større modstand), hvilket giver en dårligere hastighed.

Velsrojs

Superbruger
Tilføjet:
16-10-2006 15:47:22
Svar/Indlæg:
79/8
Hvordan finder jeg ud af, hvor lang væk fra centralen jeg bor?
Og mht til hardware, så håber jeg da også at fullrate finder en anden default router, da den de bruger efterhånden er temmelig gammel :( ...

Velsrojs

Superbruger
Tilføjet:
16-10-2006 15:49:31
Svar/Indlæg:
79/8
Noice på min downstream er 7 Db, hvilket jeg har læst mig frem til skulle være ret godt. .

!-!Shake!-!

Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2006 17:10:56
Svar/Indlæg:
3944/384
Din 1Mb opload hæmmer vist din 20mb download da den ikke kan nå at svare på datapakkerne hurtigt nok til at du kan udnytte din 20mb download..

Shake

Gebisset

Superbruger
Tilføjet:
16-10-2006 18:40:55
Svar/Indlæg:
85/4
#9: Korrekt - en 20/1 mbit forbindelse er alt for asymmetrisk til at man kan udnytte den fuldt ud. Det bliver ikke meget bedre end det #0 beskriver.

Velsrojs

Superbruger
Tilføjet:
16-10-2006 18:52:49
Svar/Indlæg:
79/8
Well, har testet 1.5 Mbit i upload for at se om det ville hjælpe - gjorde det ikke, men får at vide at det giver støj på min linien - noget med at linien så skal genforhandle max hastigheden hele tiden...