Jeg har i de sidste par dage monteret 6 C2D maskiner med box køleren, 2 asus, og 4 asrock MoBo, og der var den højeste idle i BIOS (sjældent jeg skal installere XP og/eller andet) var 33°C i et lokale med ca. 23-25° temp.
en ting i alle sammen, med de store kølere (hvad enten det er en Zalman 7000, Infinity eller en ninja), er at når i montere kølerne, skal i have maskinen til at ligge på siden, så køleren bliver monteret lodret på CPU + MoBo, så der kommer en ligeligt fordelt tryk på hele CPU, og alle skruerne i fæstningsmekanismerne kommer til at sidde ens tilspændt.
Det gør at i kan være nogenlunde sikre på, at i har en god kontakt mellem køler og CPU.
En ting mange af jer nævner, at at C2D må være skæve.
Jeg plansleb min eget E6600, eller det vil sige finpudsede den, for den var helt lige i forvejen, men da jeg så gik igang med mit Storm kølehovede, var historien en helt anden. Det var godt nok blevet konkavt.
Så jer prøv at planslibe den - tilhængere, i skulle måske lige tage at kigge på jeres kølere en ekstra gang!!!
Min E6600 ligger med dual radi i toppen, og single bagi til CPU alene, ligger med blæserne på ca. 1200rpm på en load temp. på 43° i slemme tilfælde, med et OC til 3600 (400*9) ved 1.6Vcore, efter en uges 24/7 dual foldning.