Jeg har et Bimax anlæg - og det har sine fordele OG ulemper.
Fordele:
- Det er lille og til at gemme væk, dejligt når man ikke har alverdens plads i værkstedet.
- Det er muligt at lave rimelige svejsninger med det, men det kræver at materialet er _helt_ rent, ellers ligner dine svejsninger mågelort
- Du kan også bruge CO2 med det (Og CO2/Argon, eller hvad hjertet begærer)
- Det kan køre på 220V uden at sprænge sikringer!
- Det er billigt (Jeg købte mit i Netto til 1.000 kroner..)
Ulemper:
- Trådfremføreren er dårlig, den hakker ofte i tråden hvilket gør at det er pænt svært at få pæne svejsninger. Det er superkritisk at slangen til håndtaget er lige, ellers er der for meget modstand og trådfremføreren strejker.
- Nye gaspatroner koster spidsen af en jetjager!
- Det ER et billigt værk, forvent ikke at då får et Migatronic for ingen penge!
- Der er ingen trykregulator til gassen, det er svært at ramme præcist tryk, får du for meget tømmer du patronen længe inden tråden..
Når dette er sagt så er det imho et fint begynder værk, men det er klart bedst til hobbybrug, skal det bruges meget kan det slet ikke betale sig at gå uden om et rigtigt værk. (man må sige at det skal bruges MEGET hvisa du skal lave rust i en Golf 2..)
Jeg har brugt mit til b.la. Komplet 2.5" udstødning på min 106 GTI1860ccm, shortshift til 205 GTI og skal snart igang med at lave trykrør til min 206'er med det..