Overclocker
Tilføjet:
17-10-2006 00:57:38
Svar/Indlæg:
123/13
Ja, som jeg skriver i titlen, så er jeg rimelig forvirret pt.
Først kommer der en nice test af p5w dh deluxe af Lars, og det var det bundkort, jeg havde tænkt at købe helt fra start. Så blev der pludselig rygter omkring p5b deluxe, der skulle være sygt, og senere hen kom Lars med en endnu vildere test. Det blev så mit bundkort der. Så hører man pludselig om Gigabyte DS3 og DS4 og nu DQ6 med vilde kølere (af hvad jeg har set på billeder). Så ser man pludselig en random kineser (:D) på xs.org, der fikser WR i fsb med et eller andet Biostar T-force bundkort, og jeg er like woot? Så fikser Lars pludselig en test af asus p5w64gs pro (eller noget i den stil:D) og får også mega vild fsb.
NU ER JEG I TVIVL; hvad er det bedste oc kort til prisen (kan dog godt overkomme hvis det er et vildere bundkort)
Btw. det skal helst være uden mods, før man kan komme til en ordentlig fsb, og jeg regner stærkt med, at det skal være på luft, hvis det skulle gøre nogen forskel. Jeg regner dog stærkt med at ønske mig noget vandkøling til jul og fødselsdag (har fødselsdag den 28. december:))
PS. Jeg hører hele tiden på forskellige fora på xs.org, at det er en retail-cpu; er det en box eller tray cpu:D?
PPS. Når jeg nu tænker over det, så vil jeg faktisk også lige ha' renset noget ud i min hjerne;
hvordan lodder man og hvad bruger man til det? Jeg har tit set billeder af lodninger, men jeg fatter simpelthen ikke fidusen, og hvad lodning i det hele taget er. Er det noget avanceret noget med noget svejs eller er det nogle pins man skal sætte, eller hvad er det?
Gerne en kort guide (eller link, må godt være engelsk) hvordan man forhelvede gør det, da det kunne være spændende at prøve:)
På forhånd tak, siger newbien her:)