Jeg har haft nogle problemer med at min maskine af og til går ned på underlige tidspunkter og jeg tror simpelthen at det skyldes at mit bundkort og ram ikke rigtigt vil køre sammen. Derfor har jeg tænkt på at købe nogle nye ram og gerne op til 2gb. Min maskine er en Athlon 64 3000+ venice, med et MSI K8N bundkort og et X800 grafikkort. Jeg har nu 1gb ram af nogle G-skill Jeg er ikke så meget inde i det ram der længere og jeg vil ikke gå ud og købe noget som vil være overkill men er der nogen som har nogle forslag til nogle ram som vil passe godt til maskinen, og det skal helst være nogle hvor der også er mulighed for at hygge OC lidt. Hvis der er nogen som har noget til salg så er jeg nok også villig til at købe brugt.
Du kan jo starte med at tjekke, om der virkelig er noget galt, ved at downloade Memtest86 som iso-fil, brænde den ned på en cd, og boote med den: http://www.memtest86.com/
#2 Jeg synes nu stadig, du skal køre en memtest. Det kan sagtens være, problemet ligger i RAM'ene, men hvis det ikke gør, er det ærgeligt at bruge penge på nye RAM, og så opdage, at det stadig ikke virker ordenligt.
hmm har lige prøvet det memtest men jeg kan sgu ikke få det til at fungere. Det er vel bare at downloade version 3.2 og ligge det over på cd'en og derefter så sætte com til at boote op fra cd af. Det har jeg så gjort men den vil sgu ikke boote op fra cd'en den hopper direkte i windows.
Det virker godt nok underligt, for jeg har brændt fra image til disk som de foreskriver og sat mit system op til at boote fra cd, men intet sker, så jeg leger lidt videre. Men jeg tænkte på om der kan være noget med at mine ram og mit bundkort ikke passer sammen.