Fibernet - TV via netkort

Media Center d.  17. oktober. 2006, skrevet af Burgurne
Vist: 791 gange.

Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2006 23:12:08
Svar/Indlæg:
5874/1287
Jeg overvejer at få Jay.net til at levere TV mv til min bopæl, når jeg om kort tid får indlagt fiber. De anbefaler, at man bruger en PC eller en bærbar PC til at styre TV, da de vil få en side op at stå, når afstemningen er klar, så man kan modtage fra flere kanaler samtidig, modsat de andre udbydere hos SEAS-NVE, hvor man skal have en boks, og som kun kan videresende et signal ad gangen, dvs man kan ikke optage et program, mens man ser et andet.
Jay.net's læsning med en bærbar skulle gøre, at man kan timeshifte, optage flere kanaler osv osv., men hvilken bærbar har et virkelig godt TV-OUT stik.
Helst et som kan tilsluttes til HDMI-stikket i et HD-Ready TV, og som
selvfølgelig kan vise HDTV.
TV-signalerne kommer ind via netkortet i PC'en (skal være mindst 100Mbit), så TV-kort, digitale modtagere osv er overflødige.

Har I nogen bud på, hvad jeg skal købe? ?:(


Mvh
Burgurne


matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2006 00:15:28
Svar/Indlæg:
5600/32
Tror du skal kigge efter en med GeForce go7600. Ellers kan du jo også samle en HTPC :).



Fjolle
 
Overclocker
Tilføjet:
18-10-2006 00:20:22
Svar/Indlæg:
85/2
Enhver bærbar med et DVI stik!
Du skal ikke regne med at få noget godt ud af at bruge den indbyggede tvout port...



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2006 01:03:17
Svar/Indlæg:
5874/1287
Jeg glemte at skrive, at eneste grund til en bærbar er strømforbrug og støj.
Kan jeg samle en alm. PC lige så lydløs og måske lidt mere strømkrævende, men billigere i indkøb, så gør jeg nok det.
Det er (for mig) et krav, at både lyd og billede kan komme digitalt ud af maskinen.
Jeg har selv samlet masser af alm. PC'ere, men jeg ved ikke rigtig hvad der skal i af hardware til at "trække" dette. Den skulle helst ikke ende op som min spille-PC i strømforbrug!!!!!!
Gode råd modtages særdeles gerne! :)

mvh
Burgurne