#6, nu er det lidt svært at definere "almindeligt brug" mht HD'ere, men jeg kan tydeligt mærke forskel på opstart af spil samt ved loadning af ny bane med en samsung i forhold til, da jeg kørte RAID 0 med 2 Maxtorer. Samsung'en er nu ikke så langsom som I vil gøre den til. Ved kopiering af både een stor eller mange små fra enkeltdisk til RAID 0, så er Samsung SP2504C SATA2 her en hel del hurtigere end Maxtor 6V160E0 (begge SATA 2), og begge disse er endnu hurtigere end Maxtor L250s0 på trods af dennes 16Mb cache.
Når jeg redigerer video, er der selvfølgelig en klar forskel på RAID0 og på de enkelte diske, men en sjov detalje er, at dynamiske diske i mit system faktisk kører endnu hurtigere end den indbyggede RAID0 på bundkortet! Opstart af firefox mv, mærker jeg praktisk talt ingen forskel fra da Windows lå på en RAID partition og til en single Samsung.
En kollega har dog oplevet et væsentligt boost i boot-sekvensen i Windows Vista RC2 med RAID 0 i forhold til hans enlige WD disk, så måske kommer RAID 0 ind på banen igen når Vista frigives til os alle?