TV via Fiber - hvad skal jeg købe?

Diverse d.  18. oktober. 2006, skrevet af Burgurne
Vist: 244 gange.

Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2006 14:12:13
Svar/Indlæg:
5874/1287
Først vil jeg lige sige, at jeg har postet ca det samme indlæg i går i HPTV gruppen, men det var vist ikke det rigtige sted. Sorry.

Jeg overvejer at få Jay.net til at levere TV mv til min bopæl, når jeg om kort tid får indlagt fiber. De anbefaler, at man bruger en PC eller en bærbar PC til at styre TV, da de vil få en hjemmeside op at stå, når afstemningen er klar, så man kan bruge den til at vælge kanaler, se oversigter mv. Man kan på denne måde modtage fra flere kanaler samtidig, modsat de andre udbydere hos SEAS-NVE, hvor man skal have en boks, og som kun kan videresende et signal ad gangen, dvs man kan ikke optage et program, mens man ser et andet.
Jay.net's løsning med en bærbar skulle gøre, at man kan timeshifte, optage flere kanaler osv osv., men hvilken bærbar har et virkelig godt TV-OUT stik.
Helst et som kan tilsluttes til HDMI-stikket i et HD-Ready TV, og som
selvfølgelig kan vise HDTV.
TV-signalerne kommer ind via netkortet i PC'en (skal være mindst 100Mbit), så TV-kort, digitale modtagere osv er overflødige.

Har I nogen bud på, hvad jeg skal købe? Eneste grund til en bærbar er støj og strømforbrug.

Det er et krav, at både billede og lyd kan komme ud digitalt. Billede helst HDMI eller lign. Der skal ikke være forstærker i "boksen" da jeg har et Denon surround anlæg i forvejen. Den skal kunne optage på HD, timeshifte, brænde det ud på DVD, samt kunne afspille DVD-film.

Kan I hjælpe mig igang?

_-Q-_
 
Overclocker
Tilføjet:
18-10-2006 19:45:15
Svar/Indlæg:
171/9
Har du overvejet "MoDT"?

Men det er da godt nok en noget omstændig/dyr form for tv-kanaler.

Det er jo flere hundrede TV-kanaler som streamer på internettet. Og det er fremtidens broadcasting.