Værktøj til komplet test af computer?

Diverse d.  18. oktober. 2006, skrevet af Nesdunk
Vist: 265 gange.

Nesdunk

Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2006 16:29:23
Svar/Indlæg:
420/72
Hej

Mangler et program, helst bootable, som kan teste en computer for ALT!

Sidder nemlig med en computer, som har kæmpet problemer med at starte op hver gang ... Den kørte næsten upåklageligt i går, men så i dag vil den intet, kommer bare til "Windows startes..." skærmen og så sker der nada, heller ikke i fejlsikret.

Nogen der kender til et sådant værktøj?

Skal lige siges, at det er en komplet ny windows installation, hvor jeg har opdateret windows og med nyeste drivere...

/Nesdunk

_-Q-_

Overclocker
Tilføjet:
18-10-2006 17:52:56
Svar/Indlæg:
171/9
Jeg tror ikke "selve" PC'en fejler noget.

Det er enten windows installationen (selvom den er ny), eller HD'en der er ved at stå af (det har jeg prøvet med IBM HD's),
Eller også er din BIOS opsætning ikke korrekt (har ikke noget med OC-mulighederne at gøre).

Havde engang et EPOX mobo som det var næsten umuligt at installere win2k og XP med.

KingGuru

Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2006 08:30:23
Svar/Indlæg:
624/173
Ellers er der altid Hiren boot cd, hvor du kan teste ufattelig meget.
tror dog ikke der er de store 3d dos drivere.

Nesdunk

Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2006 17:14:10
Svar/Indlæg:
420/72
Skal lige siges at det ikke er min egen computer, den som er beskrevet i min signatur. Det er min storbrors comp som består af diverse rester samlet til en komplet

#1 Havde tænkt lidt på det kunne være hd, det er jo også en gammel en... Har nok en anden ikke så gammel en liggende

#2 Hmmm hiren siger du, skal da lige testes. Skal ikke bruge 3d til noget, det er bare et onboard grafikkort...

/Nesdunk